پشتیبانی از تبلت Mi Pad 4 Plus متوقف شد

شیائومی به طور کامل پشتیبانی از تبلت Mi Pad 4 Plus را متوقف کرده است و دیگر به‌روزرسانی‌های میان‌افزار و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای دستگاه موجود نیست؛ علاوه بر آن پشتیبانی خدمات از ماه آگوست نیز متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

رونمایی از مک و آیپد جدید اپل

مارک گارمن، افشاگر شناخته‌شده رسانه بلومبرگ که اخیراً پیش‌بینی‌هایی درباره رویدادی اپل در ماه اکتبر مطرح کرده است البته هنوز به صورت رسمی تأیید نشده، اما افشاگران زیادی باور دارند که اپل یک ماه پس از رونمایی آیفون‌های جدید رویداد دیگری برگزار می‌کند.

به گفته گارمن یکی از محصولات مهم رویداد اکتبر قرار است، آیپد باشد. در این مراسم آیپد پرو مجهز به پردازنده M2 و آیپد نسل دهمی مجهز به پردازنده A14 معرفی می‌شود. مارک گارمن می‌گوید اپل در رویداد ماه اکتبر حداقل دو مک M2 جدید معرفی می‌کند؛ بااین‌حال فعلاً جزئیات دقیق این کامپیوترهای جدید را اعلام نکرده است.

بازدید معاون وزیر ارتباطات از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

محمدامین آقامیری، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سید محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال و آزمایشگاه‌های پژوهشکده ارتباطات بازدید و ظرفیت‌های موجود را بررسی کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال پژوهشگاه بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود این مرکز تأکید کرد.

ساخت ویدئو 3D با هوش‌مصنوعی گوگل

شبکه عصبی «دیپ مایند» (Deepmind) گوگل اکنون قادر به ساختن ویدئوهای ۳۰ ثانیه‌ای از یک تصویر واحد است. نام این ابزار جدید Transframer است که می‌تواند با استفاده از یک عکس ویدئو ایجاد کند؛ این ابزار در ابتدا اجزا و اشیای مختلف تصویر را شناسایی می‌کند و پس از تجزیه و تحلیل آن با استفاده از تصاویر زمینه‌ای براساس حجم عظیمی از داده‌های آموزش دیده شده شکل اشیا را از زوایای گوناگون تشخیص می‌دهد.

شیائومی پشتیبانی از تبلت Mi Pad 4 Plus را متوقف کرد

شیائومی به طور کامل پشتیبانی از تبلت Mi Pad 4 Plus را متوقف کرده است و دیگر به‌روزرسانی‌های میان‌افزار و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای دستگاه موجود نیست؛ علاوه بر آن پشتیبانی خدمات از ماه آگوست نیز متوقف شده است. در صورت خرابی دستگاه، تنها در صورت موجود بودن قطعات یدکی، کارگاه رسمی آن را تعمیر می‌کند، اما قطعات جدید Mi Pad 4 Plus نیز دیگر تولید نمی‌شود.

ویژگی جدید سری Mate 50 هوآوی چیست؟

سری Mate 50 هوآوی از صفحه‌نمایش منعطف ساخت BOE بهره خواهند برد و از فناوری LTPO نیز پشتیبانی خواهند کرد. نرخ نوسازی تطبیقی نمایشگر این گوشی‌ها بین یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. صفحه‌نمایش این پرچم‌داران از نظر مصرف انرژی تا ۱۵ درصد نسبت به نسل قبلی خود بهینه‌تر خواهند بود.

صفحه‌نمایش سری Mate 50 از فناوری LTPO پشتیبانی خواهد کرد و علاوه بر این ۱۱۶ درصد گستره رنگی DCI-P3 را نیز پوشش خواهد داد؛ بدین ترتیب انتظار می‌رود رنگ‌ها و دیگر محتوا در این گوشی‌ها بسیار واضح‌تر و زنده‌تر از قبل نمایش داده شوند. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی‌ها می‌توان به کاهش نور آبی مضر تا شش درصد اشاره کرد که به حفاظت از چشم کاربر به‌ویژه در استفاده‌های طولانی‌مدت، کمک خواهد کرد.

استفاده از فناوری LTPO در پنل‌های OLED باعث می‌شود بدون هیچ اقدام اضافه‌ای، نرخ نوسازی آن را با توجه به محتوای در حال نمایش تغییر دهد. این تکنولوژی با تغییر بهینه نرخ نوسازی صفحه‌نمایش، میزان مصرف باتری را به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که همه مدل‌های Mate 50 از پنل‌های ساخت BOE با پشتیبانی از LTPO استفاده خواهد کرد که طول عمر دستگاه را تا ۱۰ درصد نسبت به مدل‌های قبل افزایش می‌دهد.

طی روزهای آینده احتمالاً شاهد تاییدیه رسمی مشخصات فنی گوشی‌های سری Mate 50 خواهیم بود. با توجه به گزارش‌های قبلی و شایعات منتشر شده، انتظار می‌رود سری Mate 50 هوآوی هفتم سپتامبر رونمایی شوند.

تبدیل زباله به طلا

دانشمندان دانشگاه منچستر، دانشگاه تسینگ‌هوا و آکادمی علوم چین نشان داده‌اند که گرافن می‌تواند این نقش را ایفا و امکان استخراج طلا از زباله‌های حاوی مقادیر کمی طلا (تا میلیاردم درصد) را فراهم کند.

محققان گرافن را به محلولی حاوی طلا اضافه کردند و پس از چند دقیقه، طلای خالص روی صفحات گرافن ظاهر شد بدون اینکه مواد شیمیایی یا انرژی ورودی دیگری در آن دخیل باشد. پس از این توانستند طلای خالص را با سوزاندن گرافن به سادگی استخراج کنند.

نتایج این تحقیق که در Nature Communications منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک گرم گرافن می‌تواند برای استخراج نزدیک به دو گرم طلا کافی باشد.

کد خبر 598696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.