ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد این کمیسیون به وزارت بهداشت برای ارائه لایحه ارتقای ساختار طب ایرانی مجلس خبر داد.

زهرا شیخی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از بررسی مشکلات فعالان طب ایرانی با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فعالان این صنعت خبر داد و اظهار کرد: فعالان و مسئولان حاضر در نشست اظهارات و نقدهایی را در حوزه طب ایرانی مطرح کردند.

وی افزود: پس از بحث و گفت و گو های صورت گرفته میان اعضای کمیسیون، مسئولان وزارت بهداشت و فعالان طب ایرانی، مقرر شد ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و توسعه آموزش، پژوهش و درمان ذیل وزارت بهداشت که به منظور اجرایی شدن بند ۱۲ سیاست‌های ابلاغی، از طرف رهبر معظم انقلاب در قانون برنامه ششم توسعه است، توسط وزارت بهداشت اجرایی و عملیاتی شود و مسئولان وزارت بهداشت باید برنامه خودشان را در حوزه آموزش، پژوهش و درمان در حوزه طب ایرانی به کمیسیون ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که ساختار فعلی وزارت بهداشت، توان انجام این همه مأموریت و همچنین اختیارات لازم را ندارد، پیشنهاد دادیم لایحه‌ای برای ارتقای ساختار طب ایرانی به مجلس ارائه شود.

شیخی تاکید کرد: طرحی‌هایی در حوزه طب ایرانی از گذشته و اکنون در دستور کار بررسی کمیسیون بهداشت قرار داشته است، اما برای تسهیل در روند پیگیری و اجرا، پیشنهاد ارائه لایحه را دادیم.

کد خبر 598560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.