نقش اطلاعات شخصی در توسعه زندگی پایدار شهری

اگرچه اطلاعات شخصی مانند مانعی برای ارائه خدمات شهرهای هوشمند عمل می‌کند، با این حال می‌تواند به اعتماد سازی میان عموم مردم منجر شود و از این طریق، زندگی پایدار را برای شهرها و ساکنان آن‌ها رقم بزند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به هرگونه داده‌ها و اطلاعاتی که در مورد مردم قابل شناسایی باشد، اطلاعات شخصی گفته می‌شود. نتیجه مطالعات مختلف حاکی است که برنامه‌ریزان در بسیاری از شهرهای جهان در تلاش هستند رویکردهایی برای مدیریت اطلاعات شخصی اعمال کنند تا از این طریق، مردم را به نظارت بر همه داده‌های مربوط به خود سوق دهند. این رویکرد مردم‌محور نه‌تنها می‌تواند به حمایت و افزایش قدرت ساکنان شهری منجر شود، بلکه رشد خدمات داده‌محور را نیز در شهرها در پی خواهد داشت.

بدون شک، هر چه بر ساکنان یک شهر افزوده شود و نیروی کار در محیط‌های شهری بیشتر شود، مدیریت خدمات شهری مورد نیاز ساکنان، چالش‌های بیشتری را تجربه خواهد کرد و مشکلات زیادی را نیز پیش روی برنامه‌ریزان قرار خواهد داد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی بانک جهانی، تا سال ۲۰۵۰ جمعیت شهرهای سراسر جهان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و از هر ۱۰ نفر حدود هفت نفر در شهرها سکونت خواهد گزید. امروزه شهرها میزبان بیش از ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی است که افزایش تولید، ارائه نوآوری‌ها و ایده‌های جدید می‌تواند رشد پایدار را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

همه روزه بخش اعظم اطلاعات شخصی در شهرها توسط خود شهروندان تولید و به وسیله‌ها مدیران، کمپانی‌ها و نهادهای مختلف جمع‌آوری می‌شود که همین داده‌ها می‌تواند به عنوان یک منبع بسیار مهم برای ارائه خدمات خلاق عمل کند.

نقش اطلاعات شخصی در توسعه زندگی پایدار شهری

کسب‌وکارهای جدید، بهبود زندگی روزمره و خدمات عمومی کارآمد در شهرهای هوشمند داده‌محور

شهرها به عنوان منبعی مهم در ارائه خدمات داده‌محور عمل می‌کند که همواره در آن‌ها نرم‌افزارهایی برای ارائه خدمات تردد اشتراکی و سایر خدمات پایدار در اختیار برنامه‌ریزان و مردم قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مؤسسه جهانی مکنزی که در زمینه کسب‌وکار و رونق اقتصادی فعالیت می‌کند، نرم‌افزارهای دیجیتالی فرصت‌های بسیار مهمی را در شهرهای هوشمند به وجود می‌آورد که نه‌تنها به بهبود زندگی روزمره مردم منجر می‌شود، بلکه در حل بسیاری از مشکلات مربوط به امروز نظیر پایداری، آینده دموکراسی، سلامت و پیری جوامع نقش مهمی ایفا می‌کند. همه این مشکلات و بحران‌ها به نوعی با یکدیگر در ارتباط است، بنابراین هوشمندسازی شهرها می‌تواند در حل آن‌ها بسیار مؤثر واقع شود.

نقش اطلاعات شخصی در توسعه زندگی پایدار شهری

شهرها موتورهای ارائه خدمات دیجیتالی مردم- محور

شهرها به عنوان محیط‌هایی بزرگ، به عنوان فضاهایی برای بررسی میزان اثربخشی خدمات و رویکردهای تکنولوژیک عمل می‌کند و از همین طریق می‌تواند به افزایش هوشمندی مناطق کمک کند. ساکنان شهرها در محیط‌های اطراف خود و از نظر حمل‌ونقل و پویایی شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند، ضمن این‌که ارائه خدمات اجتماعی به آن‌ها نیز به طور متفاوت صورت می‌گیرد.

شهرها به عنوان موتورهای مدیریت عمومی، نقش مهمی در حفظ اطلاعات شخصی مردم ایفا می‌کنند که این کار در نتیجه دسترسی گسترده به داده‌ها در مورد شهروندان و حتی گردشگران حاصل می‌شود. علاوه بر این، مدیران می‌توانند به داده‌های غیرشخصی در شهرها نیز دسترسی پیدا کنند و از طریق تجزیه و تحلیل آن‌ها تصمیم‌های بهتری برای نظارت بر مناطق و ایجاد شهرهای مردم‌محور اتخاذ کنند.

بدیهی است که مدیران محلی مسئول بهبود کیفیت زندگی شهروندان هستند و باید خدمات گسترده‌ای را برای بالا بردن سطح رضایتمندی آن‌ها ارائه دهند. این افراد بسیار بیشتر از مقامات ارشد کشورها از زندگی مردم باخبر هستند و در نتیجه می‌توانند از طریق بررسی بحران‌های مختلف در زندگی آن‌ها، مشکلات زندگی شهری را به حداقل برسانند و رفاه را برای همگان به ارمغان بیاورند.

نقش اطلاعات شخصی در توسعه زندگی پایدار شهری

شهرها، فضاهایی برای اتخاذ اصول مای‌دیتا

مای‌دیتا یک استراتژیک سیستماتیک در مدیریت و بهینه‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار در راستای بهبود کارایی تجارت و تسریع در اجرای عملیات در سازمان‌ها به حساب می‌آید که از قابلیت خودکارسازی و مکانیزه کردن تغییرات در فرآیندها با حداقل برنامه‌نویسی برخوردار است. از مهم‌ترین شهرهای جهان که در حال اتخاذ اصول جهانی مای‌دیتا هستند می‌توان به هلسینکی در فنلاند و لا روشل و لئون در فرانسه اشاره کرد. علاوه بر این، شهرهایی نظیر آنتورپ و گنت در بلژیک، نانتس در فرانسه، زوگ در سوئیس، نیویورک و برکلی در ایالات متحده آمریکا و استان گیونگی دو در کره جنوبی به تازگی تدابیری برای پیاده‌سازی این اصول اندیشیده‌اند و در نظر دارند بیشترین بهره را از آن‌ها برای بهبود کیفیت زندگی شهری ببرند. درک و اصلاح رفتارهای شخصی در بخش حمل‌ونقل و برای بهبود استفاده از انرژی و همچنین کاهش زمان مورد نیاز جهت انجام فرآیندهای مدیریتی در شهرها از مهم‌ترین مزایای اصول مای‌دیتا برای شهرها به‌شمار می‌رود.

مدیران شهری می‌توانند از طریق پیاده‌سازی اصول جهانی مای‌دیتا به افزایش اعتماد میان خود و شهروندان و شخصی‌سازی و بهبود خدمات دیجیتالی در شهرها بپردازند و از این طریق به بهبود زندگی شهری کمک کنند.

نقش اطلاعات شخصی در توسعه زندگی پایدار شهری

کد خبر 598555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.