دانشجویان سه عنصر ورزش، دانش و ارزش را با هم پیش ببرند

رییس دانشگاه اصفهان گفت: دانشجو باید مجموعه‌ای از سه عنصر دانش، ارزش و ورزش را در خود داشته باشد؛ ورزش مقدمه‌ای برای دو عنصر دیگر است و اگر اهل آن نباشیم نمی‌توانیم موفق شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین هرسیج امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در آئین افتتاح سومین المپیاد فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در بخش دختران که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با مجاهدت و خون شهدا به پیروزی رسید و تداوم یافت.

وی افزود: آثار و برکات رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف تاکنون استمرار داشته است و آرامش و اقتدار امروز میهن اسلامی ما مدیون شهیدانی است که با خون خودشان امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم یادگاران خوبی برای شهدا و ایثارگران باشیم.

وی ادامه داد: دانشجو باید مجموعه‌ای از سه عنصر دانش، ارزش و ورزش را در خود داشته باشد؛ ورزش مقدمه‌ای برای دو عنصر دیگر است بنابراین اگر اهل ورزش نباشیم نمی‌توانیم موفق شویم.

هرسیج تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌هایی که امروز گرفتار آن هستیم به علت کم‌تحرکی و بی‌توجهی به ورزش است و نخستین موضوعی که برای سلامت اهمیت دارد ورزش و ترویج این امر مهم در زندگی است.

وی اضافه کرد: همه شما دانشجو و در کنار استادان دانشگاه به عنصر دانش مزین هستید که این مسئله در کنار عنصر سوم، یعنی ارزش متعالی است.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: خانواده شهدا در بحث شهادت، ایثار و آگاهی سرآمد هستند.

وی یادآور شد: ملت‌هایی توانستند تغییر و تحول در جامعه را رقم بزنند که از خودگذشتگی کردند و روحیه فداکاری داشتند؛ مجاهدان ما نیز دیروز ایثار کردند و امنیتی که اکنون برای برگزاری المپیاد داریم به دلیل همان رشادت‌های رزمندگان است.

هرسیج گفت: دانشگاه اصفهان با تقدیم ۴۳۰ شهید و ایثارگر، امروز میزبان خانواده‌ای از جنس همان عزیزان است؛ دختران شهدا و ایثارگران، مادران آینده این سرزمین هستند و بهترین الگو برای خانواده‌ها در جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه اصفهان از دانشجویان شرکت کننده در المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر خواست این ارزش‌های ناب را در سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان‌ها و شهرهای کشور ترویج کنند و مبلغ آن باشند.

وی افزود: دیروز پدران شما امانت‌دار این ارزش‌های الهی و انسانی بودند و امروز شما باید مبلغ پیام همان شهدای والامقام باشید.

هرسیج خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه و تبلیغ سه عنصر ارزش، ورزش و دانش، دانشگاه‌هایمان را از دانشجویانی آگاه و دانشمند پر کنیم.

به گزارش ایمنا، سومین المپیاد فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در بخش دختران به میزبانی دانشگاه اصفهان افتتاح شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 598492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.