میزبانی مسجد آقا بزرگ کاشان از هنرمندان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: در روز مساجد هنرمندان حوزه نقاشی خط به هنرنمایی و خلق آثار قرآنی در مسجد آقا بزرگ کاشان که یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد ایران در دوره قاجار به شمار می‌رود، پرداختند.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در برنامه‌ای که از سوی مدیریت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار شد، هنرمندان حوزه نقاشی خط به هنرنمایی و خلق آثار قرآنی در مسجد آقا بزرگ کاشان که یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد ایران در دوره قاجار به شمار می‌رود، پرداختند.

وی افزود: گروهی از نقاشان و خوشنویسان برجسته از تهران در مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد برابر با بیست‌ویکم اوت، سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی، قبله اول مسلمین جهان توسط صهیونیست‌ها در هنر نمایی یک روزه، آثار فاخری در حوزه قرآن به تصویر کشیدند که با استقبال مدیران، مسئولان شهر و شهروندان مواجه شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به همکاری خونه نقلی در این برنامه، خاطرنشان کرد: عظیم فلاح، رقیه فصیحی، صدرا فلاح، پندار فلاح، ستاره عامری، مریم حاصلی، مائده عباس‌زاده، زهرا اسکندری، فائزه یگانه، سپیده نقدی، شهرزاد خوش‌آبی، مژگان محمدعلیها و سایه بهادری از هنرمندانی هستند که در این برنامه آثاری را برگرفته از آیات قرآن، اشعار شاعران بر روی بوم، شیشه، سنگ و مواد بازیافتی تولید کردند.

واحدیان با بیان اینکه آثار بعد از تکمیل به صورت یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد، ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی مکان‌های شریف، تقویت سطح دانش هنری، آشنایی بیشتر با جلوه‌های زیبا شناختی خط فارسی و ظرایف خوشنویسی را از جمله اهداف اجرای این برنامه عنوان کرد.

کد خبر 598451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.