انهدام باند کلاهبرداری در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند پنج نفره‌ای که به صورت حرفه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: درپی ارجاع تعدادی پرونده مجرمانه به پلیس آگاهی شهرستان نجف‌آباد با موضوع کلاهبرداری از فروشندگان کالا و محصولات کشاورزی در نقاط مختلف کشور کارآگاهان تحقیقات علمی و تخصصی خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی افزود: کلاهبرداران در کار خود بسیار حرفه‌ای عمل کرده و با جعل عنوان و استفاده از شگردهای خاص توانسته بودند اموال بسیاری را از مردم کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: این افراد به استان‌های مختلف کشور سفر کرده و با معرفی خود به عنوان فروشنده سیار اقلامی مانند عسل، کشک، قارا با طرح فروشندگان عمده کالاها و محصولات کشاورزی نظیر گردو، تخمه آفتاب‌گردان، لوبیا، نخود طرح دوستی ریخته و آنان را مجاب می‌کردند که محصولات خود را به صورت عمده؛ برای فروش به استان اصفهان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران در سایت دیوار، ترب فروشندگان عمده محصولات و کالاها را شناسایی و سپس با ارسال فیلم‌های ضبط شده از فروشگاه‌های بزرگ، خود را به عنوان مالک فروشگاه یا تاجر محصولات معرفی و فروشنده کالا را مجاب می‌کردند که محصولات خود را برای فروش به استان اصفهان منتقل کند.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: پس از اینکه رانندگان یا مالکان محموله‌های باری خود را به اصفهان منتقل می‌کردند متهمان به بهانه‌های مختلف بار آنها را به داخل وانت نیسان‌های اجاره‌ای تخلیه و به انبارها یا باغ‌های حاشیه شهر منتقل کرده و در نهایت اعضای دیگر باند با خودروهای شخصی در محل حاضر شده و بار تخلیه شده را به نقاط دیگر انتقال داده و متواری می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه کارآگاهان سرنخ‌های بسیار کمی از این باند در اختیار داشتند اما در نهایت با یک کار اطلاعاتی دقیق و انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه ابتدا چهار نفر از اعضای این باند که همگی با هم نسبت فامیلی دارند دستگیر و در ادامه سرکرده باند نیز در یکی از اماکن عمومی شناسایی و توسط مأموران دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از اعتراف متهمان به کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی از چهار نفر در استان‌های چهارمحال وبختیاری، زنجان، بوشهر و همدان خبر داد و گفت: تحقیقات در خصوص این پرونده کماکان ادامه دارد و کسانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی شهرستان نجف‌آباد مراجعه کنند.

کد خبر 598446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.