بیماری‌هایی که باعث شانه‌درد می‌شود

متخصصان معتقدند که بیماری‌هایی مانند استئوآرتریت، آسیب روتاتور کاف، آرتریت روماتوئید و بورسیت جزو بیماری‌هایی هستند که باعث بروز شانه‌درد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای بسیاری از افراد درد شانه ممکن است یک مشکل روزانه به‌نظر برسد که ناگهانی شروع می‌شود و خودبه‌خود نیز برطرف می‌شود. زمانی که این نوع درد قابل تحمل است و وخیم نشده است باید دلیل آن مورد بررسی قرار گیرد.

دلایل بروز شانه درد

در صورتی که در شانه خود احساس سفتی و درد می‌کنید احتمالاً روی شانه خود خوابیده‌اید، اما اگر این درد از بین نرود، ممکن است دلیل آن جدی‌تر باشد. ممکن است شانه درد به دلایل مختلف مانند التهاب تاندون، بورسیت، شکستگی، آرتریت یا فشار وارد شدن به شانه رخ دهد. متخصصان اعلام کرده‌اند که معمولاً افرادی که کم تحرک هستند، دچار مشکل شانه یخ زده می‌شوند؛ این بیماری همراه با ضعف در بازو است و مفصل شانه را درگیر می‌کند.

درمان به موقع شانه درد

درمان و تشخیص زودهنگام بهترین روش درمان و التیام درد شانه است؛ در صورت نادیده گرفتن یا درمان نشدن ممکن است خطر بروز آسیب‌های طولانی مدت را افزایش دهد. شبکه پیچیده‌ای از ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها مفصل شانه را تشکیل می‌دهد؛ این مفصل به ما کمک می‌کند بنویسیم، تایپ کنیم، چیزی را بلند کنیم، بکشیم و حمل کنیم.

بیماری‌هایی که باعث بروز شانه درد می‌شود

متخصصان معتقدند که بیماری‌هایی مانند استئوآرتریت، آسیب روتاتور کاف، آرتریت روماتوئید و بورسیت جزو بیماری‌هایی هستند که باعث بروز شانه درد می‌شود. در صورتی که درد شدید در ناحیه شانه احساس کردید، ممکن است به دلیل پارگی تاندون، یخ زدگی شانه، رگ به رگ شدن، در رفتگی شانه، شکستگی شانه و استخوان بازو باشد.

عواملی که باعث شانه درد می‌شود

به گفته متخصصان، فشار بیش از حد علت اصلی درد مفاصل شانه در بسیاری از افراد است. دلایل دیگر مانند تاندونیت، بی‌ثباتی مفصل شانه، در رفتگی، شکستگی استخوان ترقوه یا بازو و یخ زدگی شانه باشد. همچنین درد شانه ممکن است به دلیل مشکلات گردن، مفصل گلنوهومرال، مفصل آکرومیوکلاویکولار و روتاتور کاف یا دیگر بافت‌های نرم اطراف شانه باشد.

کد خبر 598172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.