وظیفه کمیسیون نظارتی شورای شهر یزد چیست؟

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه رفع مشکلات هر سازمان و منطقه‌ای، زمینه‌ساز رفع مشکلات شهروندان و شهر را به دنبال دارد، گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی نیکونژاد امروز _بیست‌ونهم مردادماه_ در نشست کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در خصوص نظارت شورای اسلامی شهر بر فعالیت شهرداری، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای اسلامی هر شهر، بعد از انتخاب شهردار و تصویب بودجه سالانه شهرداری، نظارت و رسیدگی به عملکرد شهرداری در سازمان‌ها، مناطق و معاونت‌های شهرداری است.

وی ادامه داد: در کمیسیون نظارت، باید در نقش نظارتی شورای اسلامی شهر بهتر عمل شود و شورای اسلامی شهر نظارت بر عملکرد شهرداری را به نحوی انجام دهد که تمام مأموریت‌های شهرداری طبق ضوابط و قانون و مصوبات شورای اسلامی شهر پیش برود و مردم از تمام فرایندهای شهرداری مطلع شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در کمیسیون نظارت، به دنبال مچ‌گیری و یا کشف تخلف از نیروهای شهرداری نیستیم، بلکه در صدد این هستیم که اگر مانعی بر سر راه قرار دارد و ادامه مسیر را برای حرکت شهرداری با چالش روبه‌رو می‌کند، آن را رفع کنیم. کمیسیون نظارت و حقوقی در این موارد باید ورود کند تا با کمک و راهنمایی مشاوران و نیروهای کاربلد و متخصص شهرداری در روند امور تسریع ببخشد و جلوی کندی کار را بگیرد، چرا که رفع مشکل هر سازمان و منطقه‌ای رفع مشکل شهروندان و شهر را به دنبال دارد.

وی گفت: در تلاش هستیم که یک جلسه توجیهی با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر، مدیران و کارکنان شهرداری در مناطق و سازمان‌ها تشکیل دهیم تا نقش نظارتی تقویت و پروژه‌های نیمه‌تمام و موضوعات دیگر به صورت تخصصی و فنی بررسی شود و در نتیجه خدمات باکیفیت‌تری برای مردم ارائه شود.

کد خبر 598068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.