تمرکز شهرداری بر ساخت پایانه متروی آزادگان

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه متروی این کلان‌شهر کمتر از ۱۰ درصد سهم حمل‌ونقل شهری را به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر ساخت پایانه آزادگان اولویت نخست است که امیدواریم فاز نخست آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مسعود درستی در مراسم افتتاح پایانه اکباتان، اظهار کرد: بالغ بر دوهزار میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح پایانه مترو در آزادگان و دولت‌آباد هزینه شده است.

وی ادامه داد: پایانه اکباتان چهار هکتار وسعت دارد که در یک فضا با زیربنای ۷۰ هزار مترمربع در دو طبقه ساخته شده است که برای ۱۹ رام قطار آماده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده در سطح کلان‌شهرها مشخص شد که کمتر از دو میلیون سفر با قطار شهری انجام می‌شود که بیش از ۸۰ درصد آن حدود یک‌ونیم میلیون سفر توسط متروی تهران پوشش داده می‌شود، افزود: مترو کمتر از ۱۰ درصد سهم حمل‌ونقل شهر تهران را به خود اختصاص داده است و راه زیادی برای تکمیل خطوط و توسعه مترو در پیش داریم، لذا باید تمام ارگان‌ها همچون مجلس شورای اسلامی همکاری کنند تا شرایطی فراهم شود که سهم حمل‌ونقل مترو در تهران به مرحله منطقی برسد.

وی با بیان اینکه مساحت پایانه اکباتان حدود شش برابر یک ایستگاه مترو است و عملیات عمرانی برای ساخت این پایانه ۱۱ برابر یک ایستگاه مترو است، ادامه داد: هفت کیلومتر معادل ۳۰ درصد طول خط چهار از این پایانه ریل‌گذاری شده است.

درستی با بیان اینکه طبق مطالعات دانشگاه علم و صنعت اگر خطی به طول ۱۰ کیلومتر در حال احداث باشد، حدود هشت هزار نفر شغل مستقیم و حدود هفت هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند، گفت: توجه به ساخت مترو می‌تواند بخش بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند.

وی اضافه کرد: خطوط سه، شش و هفت مترو پایانه ندارد، لذا با در نظر گرفتن اولویت، ساخت این پایانه‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم که ساخت پایانه آزادگان و دولت‌آباد در دستور کار قرار دارد، اما در حال حاضر ساخت پایانه آزادگان اولویت نخست است که امیدواریم فاز نخست آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 598046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.