تابستان در اصفهان کجا بریم؟ 5 مکان دیدنی به انتخاب کجارو

اصفهان با جاذبه‌های متعدد تاریخی و طبیعی، یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود و هر سال، گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند.

اصفهان از محبوب‌ترین شهرهای ایران در میان گردشگران داخلی و خارجی است. جاهای دیدنی اصفهان از بناهای تاریخی، مساجد، کلیساها، میدان‌ها و پل‌ها گرفته تا جاذبه‌های طبیعی همچون روستاهای سرسبز، پارک‌های جنگلی و رودخانه زاینده رود آن‌قدر زیاد هستند که امکان ندارد در یک سفر به این شهر بتوانید از همه آن‌ها دیدن کنید. فصل تابستان به‌دلیل تعطیلی مدارس و همچنین طبیعت سرسبز شهر، یکی از بهترین زمان‌های سفر به اصفهان به شمار می‌رود؛ زمانی از سال که گشت‌وگذار در کوچه‌های اصفهان، خاطره‌ای به‌یادماندنی برای شما خواهد ساخت. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی اصفهان به انتخاب کجارو در تابستان آشنا کنیم.

۱. پارک جنگلی ناژوان

  • آدرس: بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان با ۱,۲۰۰ هکتار وسعت از بزرگ‌ترین پارک‌های اصفهان در حاشیه زاینده‌رود است؛ منطقه‌ای سرسبز که به‌دلیل وجود درختان فراوان و عبور رودخانه از آن به‌عنوان ریه شهر و دومین میراث طبیعی اصفهان پس از زاینده‌رود شناخته می‌شود. ناژوان به‌معنای «جایگاه درختان ناژ و صنوبر» است.

پارک جنگلی ناژوان با وجود بخش‌‎های مختلف و امکانات رفاهی و تفریحی گوناگون از بهترین مکان‌های تفریحی اصفهان به‌خصوص در فصل تابستان به شمار می‌رود. باغ پرندگان، باغ موزه پروانه‌ها، موزه صدف، باغ خزندگان، آکواریوم، تله‌سیژ، شهربازی و پارک آبی کودکان از مهم‌ترین بخش‌های پارک ناژوان هستند؛ پارکی مجهز به امکاناتی چون فضای سبز مناسب پیک‌نیک، امکان چادر زدن و کمپینگ، آلاچیق، زمین‌های بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، مسیرهای پیاده‌روی، ایستگاه‌های درشکه‌سواری، پیست دوچرخه‌سواری، مانژ اسب‌سواری، بوفه، کافه، رستوران، غرفه صنایع دستی، نمازخانه، عکاس‌خانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ که با بازدید از آن خاطره‌ای خوش برای شما و عزیزانتان رقم خواهد خورد.

۲. آکواریوم اصفهان

  • آدرس: خیابان الفت، پارک ناژوان
  • تلفن: ٣٧٧٨٠٠۸۲ ۰۳۱
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱
  • هزینه بازدید در سال ۱۴۰۱: برای کودکان زیر پنج سال، رایگان و برای بزرگسالان ۶۱,۵۰۰ تومان؛ برای گردشگران خارجی ۱۴۰,۰۰۰ تومان

تابستان در اصفهان کجا بریم؟ 5 مکان دیدنی به انتخاب کجارو

آکواریوم اصفهان در نزدیکی زاینده رود و در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد؛ آکواریومی با ۴,۰۰۰ متر مربع مساحت که دارای تونلی با طول ۳۵ متر در عمق هفت‌متری زمین است و اولین آکواریوم تونلی ایران به شمار می‌آید. در ۳۳ آکواریوم بزرگ این مجموعه انواع گونه‌های مختلف آبزیان آب‌های شور و شیرین از ماهی‌های کوچک رنگارنگ گرفته تا کوسه‌های خطرناک و نادر در معرض نمایش هستند؛ تجربه‌ای که شما را به عمق اقیانوس‌ها دعوت می‌کند.

آکواریوم اصفهان توسط شرکت «اوشن آکواریوم» ساخته شده است و حدود ۶,۵۰۰ موجود آبزی شامل ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی‌های پنج قاره جهان در آن زندگی می‌کنند. فلت آکواریوم یا آکواریوم قاب دیواری، سیلندر آکواریوم یا آکواریوم استوانه‌ای و تاچ آکواریوم یا آکواریوم لمسی از بخش‌های مختلف این آکواریوم هستند. در آکواریوم اصفهان علاوه بر تماشای ماهی‌ها می‌توانید به فعالیت‌های هیجان‌انگیزی چون لمس آبزیان و غذا دادن به آن‌ها، تماشای غذا دادن به ماهی‌ها، گرفتن عکس یادگاری در استودیوی عکس و خرید از فروشگاه هدایا بپردازید.

۳. محله جلفا

  • آدرس: خیابان حکیم نظامی، بین خیابان نظر شرقی و خیابان شریعتی غربی

محله جلفا از پرترددترین، مشهورترین و مهم‌ترین محله‌های اصفهان است که در میان گردشگران نیز طرفداران بسیاری دارد. جلفا با معماری و بافت بسیار قدیمی، دست‌نخورده و زیبا در گذشته محل زندگی مسیحی‌های شهر با گرایش‌های مختلف (پروتستان، ارتدوکس و کاتولیک‌ها) بود و حدود ۴۰۰ سال پیش (دوره حکومت شاه عباس صفوی) تبدیل به محل سکونت ارامنه اصفهان شد.

هتل جلفا، میدان جلفا، کلیسای وانک، یکی از زیباترین موزه های اصفهان، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده (خیابان خاقانی، کوچه سنگ‌تراش‌ها، خواجه عابد، کوچه لت استرا)، ساعت‌های بلند قامت، کلیساها (کلیسای مریم و هاکوپ، بیت لحم و سرکیس) و کافه‌های دنج با موسیقی غربی و صندلی‌های چوبی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی محله جلفا هستند؛ محله‌ای که قدم زدن در آن شما را با شیوه زندگی مردم اروپا آشنا می‌کند.

موزه چهلستون

  • آثار ملی ایران و میراث جهانی یونسکو
  • آدرس: میدان امام حسین، خیابان استانداری، شرق خیابان چهارباغ پایین، جنوب خیابان سپه و غرب میدان نقش جهان، مجموعه چهلستون
  • تلفن: ۳۲۲۲۰۱۸۱ ۰۳۱
  • ساعت کار: همه‌روزه به‌غیر از ایام سوگواری، از ساعت ۹ تا یک ساعت قبل از اذان مغرب

کاخ چهلستون یا باغ موزه چهلستون از باشکوه‌ترین بناهای قدیمی و از باغ‌های سلطنتی اصفهان است که قدمت آن به دوره صفویه بازمی‌گردد. در زمان حکومت شاه عباس اول از این کاخ برای پذیرایی از میهمانان دربار شاه در مراسم و جشن‌ها استفاده می‌شد؛ البته کاخی که امروز با ویژگی‌های منحصربه‌فردی نظیر تالارها (تالار آینه، تالار ۱۸ ستون)، ایوان‌ها (ایوان‌های طرفین سرسرای پادشاهی) و حوض بزرگ مقابل تالار با تزیینات نقاشی (از وقایع تاریخی دوره‌های مختلف)، آینه‌کاری و کاشی‌کاری دیوارها و سقف‌ها مشاهده می‌کنید، حاصل پروژه توسعه این باغ در دوره شاه عباس دوم است.

کاخ چهل ستون با ۲,۱۲۰ متر مربع مساحت دومین موزه قدیمی ایران پس از کاخ گلستان است. ایوان اصلی کاخ روی ۲۰ ستون استوار است؛ اما به‌دلیل وجود استخری بزرگ جلوی عمارت، تعداد ستون‌ها با انعکاس آن‌ها در آب به ۴۰ ستون می‌رسد؛ موضوعی که به احتمال زیاد دلیل نامگذاری کاخ به نام چهلستون است. معماری چهلستون تلفیقی از هنر معماری چینی، ایرانی و فرنگی است.

۴. مادی‌های اصفهان

مادی‌ها به نهرهایی گفته می‌شوند که به‌صورت انشعاب‌هایی از زاینده‌رود برای آبیاری مزارع و باغ‌های اطراف ساخته شده‌اند. مادی‌های اصفهان در زمره مراکز تفریحی شهر قرار نمی‌گیرند، با این وجود، بازدید از آن‌ها و پیاده‌روی زیر سایه درختان در فضایی دنج و خنک، به‌خصوص در روزهای گرم تابستانی بسیار مفرح و نشاط‌بخش است. مادی‌های بسیاری در اصفهان وجود دارد؛ اما بزرگ‌ترین آن‌ها، مادی نیاصرم است که در خیابان چهارباغ عباسی قرار دارد و از حاشیه محله لبنان عبور می‌کند. بازدید از مادی شاه (نهری جاری در میان کاخ‌ها) و مادی فرشادی (از خیابان استانداری به‌سمت هشت بهشت) نیز توصیه می‌شود.

تابستان در اصفهان کجا بریم؟ 5 مکان دیدنی به انتخاب کجارو

۵. پارک ساحلی زرین شهر

  • آدرس: زرین شهر، به‌سمت فلکه مرکزی شهر، بعد از چهار راه سعدی، پارک ساحلی زرین شهر

پارک ساحلی زرین شهر با آب‌وهوایی خنک و مطلوب در فاصله ۴۷ کیلومتری مرکز شهر (۵۵ دقیقه) قرار دارد؛ پارکی با وسعت ۲۰۰,۰۰۰ مترمربع در حاشیه شمالی زاینده رود و در قسمت جنوبی زرین شهر که دارای دریاچه مصنوعی (به وسعت ۳۰,۰۰۰ متر مربع)، رستوران‌ها، ویلاهای مسکونی، ماشین برقی، آب‌نما، زمین بازی برای کودکان، قایق برای قایق‌سواری روی دریاچه، مسیر پیاده‌روی و درختان سرسبز و زیبا در حاشیه دریاچه با منظره‌ای بی‌نهایت زیبا است و از بهترین مکان‌ها برای گذراندن یک روز تابستانی گرم در اصفهان به شمار می‌آید.

کد خبر 598038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.