«فلاش» و «یوحنا» در کتابفروشی‌ها

کتاب‌های «فلاش» نوشته ویرجینیا وولف و «یوحنا» نوشته جان دوست منتشر شد.

به گزارش ایمنا، داستان «فلاش» نوشته ویرجینیا وولف در ۱۱۸ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه در بنگاه نشر و ترجمه کتاب پارسه عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «فلاش» به زندگی سگی از نژاد اسپانیل کاکر می‌پردازد که صاحبش شاعر شهیر انگلیسی، الیزابت برت براونینگ، همسر رابرت بروانینگ شاعر است. وولف در این اثر، مستندات را با قوه خیال تلفیق کرده و از طریق واکاوی زندگی فلاش، به زندگی الیزابت برت اوضاع فرهنگی و اجتماعی عصر خود نیز پرداخته است.

بخشی از نامه ویرجینیا وولف به یکی از دوستانش: «خیلی خوشحالم که «فلاش» را دوست داشتی. به نظرم این درایت بالای تو را می‌رساند، چون این داستان سراسر نکته‌پردازی و ریزه‌کاری بود….»

«فلاش» و «یوحنا» در کتابفروشی‌ها

همچنین کتاب «یوحنا» (مترجمی از انطاکیه) نوشته جان دوست با ترجمه یاسین عبدی در ۲۱۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با بهای ۷۶ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار کتاب شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: رویدادهای این رمان به روزگار عثمانی‌ها برمی‌گردد و داستان نیز در شهر حلب، مروارید مشرق زمین، اتفاق می‌افتد، در عمارتی بزرگ که پدر مترجم انطاکیه‌ای برای او به یادگار گذاشته است. در اتاقی با شومینه و چراغ‌های روشن که برف و تاریکی گرداگرد آن را پوشانده و مترجم پیر، خاطرات روزگار سپری شده پر از درد، رنج و عشق و شیفتگی را برای شاگرد آلبانیایی‌اش دیکته می‌کند.

نویسنده در این رمان کوشیده است رایحه و شهد حکایت‌ها، حکمت‌ها و آموزه‌های ملل و ادبیات مختلف را گردهم آورده، در مسیر سفر به رم و گذشتن از قبری، یونان داستانی از رو اداری، آشتی و صلح بنویسد.

«فلاش» و «یوحنا» در کتابفروشی‌ها

منبع: خبرگزاری کتاب

کد خبر 597972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.