باغ ۶ هکتاری لاله برای احیای باغ شهر تبریز تملک می‌شود

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی تبریز گفت: باغ شش هکتاری در منطقه «لاله» از سوی مدیریت شهری برای احیای باغ شهر تاریخی تبریز تملک می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تبریز، پرویز هادی در خصوص تملک باغ شش هکتاری لاله در تبریز، اظهار کرد: این اقدام در راستای حفظ باغات موجود تبریز در محدوده منطقه لاله شناسایی شده و مراحل تملک آن در حال انجام است.

وی با تاکید بر احیای باغ شهر تبریز برای کاهش آلاینده‌های جوی، ادامه داد: بر اساس آمار موجود ۱۵۷ هکتار باغ در محدوده شهر تبریز وجود دارد و مطابق بررسی‌های انجام شده بیشتر این باغات شناسنامه‌دار شده‌اند.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی تبریز گفت: تملک باغات موجود در تبریز سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اولویت مدیریت شهری در این حوزه با موارد غیرنقدی و تهاتری است.

وی افزود: برای تملک دیگر باغات نیز در جلسه‌ای با استاندار آذربایجان شرقی پیشنهاد شد با تغییر کاربری برخی اراضی، ارزش افزوده حاصل از آن به سمت تملک باغات هدایت شود.

هادی اضافه کرد: به دلیل ارزش افزوده بالا، مالکان باغات در مناطق یک و دو تبریز، با خشک کردن اشجار موجود در باغ‌ها اقدام به تغییر کاربری و تبدیل آن به اراضی مسکونی و تجاری می‌کنند.

کد خبر 597966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.