جزئیات افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: مطابق با مصوبه شورای عالی کار، قرار است ۳۸درصد به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵هزار و ۱۶۶تومان، اجرا و به بازنشستگان پرداخت شود.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رئیس‌جمهور چندین مرتبه به معاون خود دستور داد تا جلساتی برای رفع مشکل بازنشستگان برگزار شود، اما به دلیل تأخیر در اعلام‌شدن مصوبات آن جلسات، افزایش دستمزد راه به جایی نبرد.

وی افزود: از اواسط فرودین‌ماه امسال، جلسات متعددی با نمایندگان مجلس برگزار شد تا افزایش دستمزدهای سال ۱۴۰۱ اعلام شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ادامه داد: رئیس مجلس در ارتباط با افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ که مبنی بر اجرای ماده ۹۶ یعنی افزایش ۳۸ درصدی دستمزد به اضافه ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان برای سایر سطوح است، نظر نهایی خودشان را در این باره اعلام کرد.

دهقان‌کیا با بیان اینکه سرپرست وزارت کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی را تأیید کردند، گفت: این ماده که شامل افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح است، مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان، قرار است به طور کامل اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: از اول شهریورماه حقوق این بازنشستگان پرداخت خواهد شد و مابه‌التفاوت افزایش حقوق‌ها از اول سال به مرور در طی ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران تاکید کرد: مصوبات جلسه‌، مورد تأیید تمام کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور قرار گرفت.

دهقان‌کیا گفت: مشکل ما بعضاً این بود که مبلغ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان از سوی کسی اعلام نمی‌شد و همین باعث ایجاد نگرانی شده بود که آیا این مبلغ پرداخت خواهد شد یا خیر که درجلسه مذکور اضافه شدن این مبلغ نیز تأیید شد.

وی با بیان اینکه افزایش بن و حق مسکن به دولت و شورای عالی کار ارتباطی ندارد، گفت: هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی باید براساس منابع و مصارف خود برای حق مسکن تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در بندرانزلی با حضور محمد زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و به واسطه آن، افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان اعلام شد. علاوه بر این، احکام اصلاح‌شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال می‌شود و افزایش مطابق با سقف مصوبه شورای عالی کار و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

کد خبر 597950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 55
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک بازنشسته حداقلی ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    59 10
    با عرض سلام ، اول گفتید حداقلی ها 57.4 درصد اضافه میشه ولی برای ما 29.8 درصد اضافه شد حالا که میگید 38درصد برای کیا 38درصد اضافه میشه ، اقلا جدولی بدید ببینیم چه گلی به سرما ریختید