اکران‌های برتر سال ۲۰۲۴ / فیلم‌هایی با بازیگران نام‌آشنا

جوکر (جنون برای دو نفر)، سفیدبرفی، پسران بد ۴، ددپول ۳، مرد پاییز، مأموریت (غیرممکن - روزشمار مرگ)، یک مکان ساکت، بیتل جوس۳، فیوریوسا، بالرین و گودزیلا و کنگ (فرمانروایی جدید) از جمله فیلم‌هایی هستند که در سال جدید میلادی چشم سینمادوستان را به سمت خود خیره خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال ۲۰۲۳ میلادی خاتمه یافت و در این سال فیلم‌های متعددی در ژانرهای گوناگون در سینماهای مختلف جهان اکران شد که برخی از آن‌ها با توجه به فیلمنامه، نام کارگردان، اسامی بازیگران و عوامل تولید بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

در سال ۲۰۲۴ میلادی هم سینما میزبان طیف چشمگیری از فیلم‌هایی است که مخاطبان مختلفی را همراه خود خواهند کرد؛ از درام‌های دلخراش گرفته تا هیجان‌انگیزترین آثار سینمایی.

سال جدید میلادی در نوع خود تنوع قابل توجهی از فیلم‌هایی را به همراه دارد که با نگاهی نوآورانه، با کارگردانان و بازیگران نام آشنا و با داستان‌های جذاب خود سعی می‌کنند توجه‌ها را به خود معطوف کنند.

در فهرست فیلم‌های مهم سینمای جهان در اکران ۲۰۲۴ میلادی عناوین متعددی را خواهیم دید. برخی از فیلم‌های معروف مانند «مأموریت غیرممکن» و «ددپول» با دنباله‌های جدید باز می‌گردند و از سوی دیگر شاهد اقتباس‌های لایو اکشن جدید از داستان‌های محبوب و نوستالژی مانند «سفیدبرفی» خواهیم بود. ۱۱ فیلم جدید خارجی برای اکران در سال ۲۰۲۴ میلادی را در این یادداشت مرور و معرفی کرده‌ایم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

پسران بد ۴

تاریخ اکران: چهاردهم ژوئن ۲۰۲۴ (بیست‌وپنجم خرداد ۱۴۰۳)

ژانر: اکشن، ماجراجویی و کمدی

کارگردانان: عادل العربی و بلال فلاح

بازیگران: ویل اسمیت، الکساندر لودویگ، ونسا هاجنز و ریا سیهورن

چهارمین عنوان از فرنچایز «پسران بد» یکی از فیلم‌های ۲۰۲۴ خواهد بود که در ماه ژوئن در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این فیلم که هنوز نام اصلی‌اش مشخص نشده، به دنبال فیلم Bad Boys for Life محصول ۲۰۲۰ ساخته شده است.

هنوز اطلاعات تکمیلی مرتبط با داستان این فیلم منتشر نشده است اما با توجه به پیشینه این فرنچایز، می‌توانیم انتظار یک فیلم اکشن ماجراجویی جدید را داشته باشیم که برای ساعاتی ما را به دنیایی پر از هیجان منتقل کند.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

سفید برفی

تاریخ اکران: بیست‌ودوم مارس ۲۰۲۴ (سوم فروردین ۱۴۰۳)

ژانر: موزیکال و فانتزی

کارگردان: مارک وب

بازیگران: ریچل زگلر، گل گدوت، آنسو کابیا، مارتین کلبا و اندرو برنپ

سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد اکران چندین فیلم لایواکشن بودیم که از روی انیمیشن‌های قدیمی و نوستالژی «دیزنی» مثل «پری دریایی کوچک» و «پیتر پن» ساخته شده بودند. در فهرست فیلم‌های ۲۰۲۴ نیز چند عنوان مربوط به دیزنی به چشم می‌خورد.

احتمالاً داستان دختری را که از ترس نامادری‌اش فرار می‌کند و به خانه هفت‌کوتوله پناه می‌برد به یاد داشته باشید. در سال ۲۰۲۴ قرار است فیلم سفیدبرفی را ببینیم که بر اساس انیمیشن سفید برفی و هفت‌کوتوله (۱۹۳۷) و با الهام از «افسانه‌های پریان» به قلم «برادران گریم» ساخته شده است.

«ریچل زگلر»، بازیگر آمریکایی که در سال ۲۰۲۱ جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن را کسب کرده بود، نقش «سفیدبرفی» را در این فیلم بازی می‌کند. «گل گدوت» که بیشتر به دلیل ایفای نقش «واندروومن» شناخته می‌شود نیز قرار است نقش ملکه و نامادری را بازی کند.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

مرد پاییز

تاریخ اکران: یکم مارس ۲۰۲۴ (یازدهم اسفند ۱۴۰۲)

ژانر: اکشن و مهیج

کارگردان: دیوید لیچ

بازیگران: رایان گاسلینگ، آرون تیلور-جانسون، وینستون دوک، استفانی هسو و امیلی بلانت

دیوید لیچ یکی از کارگردانان برجسته ژانر اکشن است. او که پیش از ورود به عرصه کارگردانی، بدلکار بوده، فیلمی جدید با اقتباس از یک سریال تلویزیونی دهه ۸۰ ساخته است. شخصیت اصلی این فیلم یک بدلکار است که به عنوان شکارچی جایزه‌بگیر کار می‌کند.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

ددپول۳

تاریخ اکران: سوم مه ۲۰۲۴ (چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳)

ژانر: ابرقهرمانی

کارگردان: شأن لیوای

بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن، مورنا باکارین، بریانا هیلدبرند، جنیفر گارنر

ددپول ۳، سی‌وچهارمین فیلم MCU و سومین عنوان از فرنچایز ددپول است. در این اثر، وولورین را می‌بینیم که به ددپول می‌پیوندد تا در کنار هم در برابر یک دشمن مشترک قد علم کنند. اگر از طرفداران مارول هستید، باید تا ماه مه برای انتشار ددپول۳ منتظر بمانید.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ؛ قسمت دوم

تاریخ اکران: بیست‌وهشتم ژوئن ۲۰۲۴ (هشتم تیر ۱۴۰۳)

ژانر: اکشن و جاسوسی

کارگردان: کریستوفر مک‌کواری

بازیگران: تام کروز، وینگ ریمز، سایمون پگ، ونسا کربی، هیلی اتول و هنری چرنی

هشتمین عنوان در فرنچایز «مأموریت غیرممکن» در تابستان ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. «روزشمار مرگ؛ قسمت اول» در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و حالا «تام کروز» بار دیگر به این فرنچایز بازمی‌گردد تا نقش «ایتن هانت»، مأمور IMF را بازی کند.

علاوه بر «کروز» شاهد بازگشت برخی از دیگر بازیگران و شخصیت‌های آن‌ها هم چون «یوجین کیتریج» (با بازی هنری چرنی) و «بنجی دان» (با بازی سایمون پگ) خواهیم بود.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

یک مکان ساکت: روز یک

تاریخ اکران: هشتم مارس ۲۰۲۴ (هجدهم اسفند ۱۴۰۲)

ژانر: ترسناک

کارگردان: مایکل سارنوسکی

بازیگران: لوپیتا نیونگو، جوزف کویین، الکس وولف و جایمن هانسو

از اکران اولین فیلم «فرنچایز» «یک مکان ساکت» حدود پنج سال گذشته است و این «فرنچایز» با انتشار هر فیلم جدید، بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. سومین فیلم این فرنچایز، همان طور که از نامش پیداست، قرار است روزهای اول حمله بیگانگان به زمین را به تصویر بکشد، روزهایی که هنوز کسی نمی‌دانست چه اتفاقی رخ داده، چه کار باید کرد و اصلاً چه کارهایی از این هیولاها برمی‌آید.

در فیلم سوم شاهد نقش‌آفرینی بازیگران جدیدی هستیم اما «جایمن هانسو» که در قسمت دوم این فیلم بازی کرده بود دوباره برای ایفای نقشش بازمی‌گردد.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

فیوریوسا

تاریخ اکران: ۲۴ مه ۲۰۲۴ (۴ خرداد ۱۴۰۳)

ژانر: اکشن و ماجراجویی

کارگردان: جورج میلر

بازیگران: آنیا تیلور-جوی، کریس همسورث، تام برک و نیتن جونز

در ژانر پساآخرالزمانی و اکشن، «فیوریوسا» توجه‌ها را به خود جلب کرده است. این فیلم اسپین‌آف و پیش‌درآمدی بر Mad Max: Fury Road (۲۰۱۵) است و همچنین پنجمین عنوان این فرنچایز مشهور محسوب می‌شود. در این فیلم، داستان ملکه فیوریوسای جوان را دنبال می‌کنیم که از قصر دزدیده شده و وقتی به خودش می‌آید که درست وسط جنگی بزرگ بین دو ظالم خون‌خوار گرفتار شده است.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

بیتل جوس۲

تاریخ اکران: ششم سپتامبر ۲۰۲۴ (شانزدهم شهریور ۱۴۰۳)

ژانر: فانتزی و کمدی

کارگردان: تیم برتون

بازیگران: مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، جنا اورتگا و ویلم دفو

سال ۲۰۲۲ بود که خبر ساخت دنباله‌ای برای فیلم «بیتل جوس» محصول ۱۹۸۸ اعلام شد. «بیتل جوس ۲» یکی از فیلم‌های سال ۲۰۲۴ خواهد بود که در سپتامبر این سال توسط «کمپانی برادران وارنر» در سینماها اکران می‌شود. اگرچه هنوز جزئیات چندانی درباره داستان این دنباله اعلام نشده است اما می‌دانیم که شخصیت‌های قدیمی مانند «بیتل‌جوس» و «لیدیا دیتز» در آن حضور خواهند داشت و «جنا اورتگا» که با بازی در سریال «ونزدی» و فیلم‌های ترسناکی مانند «جیغ» به شهرت زیادی دست یافته، به عنوان یک شخصیت جدید (دختر لیدیا دیتز) به این اثر می‌پیوندد.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

گودزیلا و کنگ: فرمانروایی جدید

تاریخ اکران: پانزدهم مارس ۲۰۲۴ (بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۲)

ژانر: هیولایی و اکشن

کارگردان: آدام وینگارد

بازیگران: دن استیونز، ربکا هال، برایان تایری هنری، کایلی هاتل و فالا چن

در این فیلم با گودزیلا و کنگ همراه می‌شویم که با هیولایی خطرناک روبه‌رو شده‌اند. این هیولا آینده سیاره را تهدید می‌کند و در چنین شرایطی باید اقداماتی برای مقابله با او انجام شود. وظیفه توزیع این فیلم برعهده «کمپانی برادران وارنر» است و کارگردانی آن را نیز «آدام وینگارد» برعهده دارد.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

بالرین

تاریخ اکران: هفتم ژوئن ۲۰۲۴ (هجدهم خرداد ۱۴۰۳)

ژانر: اکشن و تریلر

کارگردان: لن وایزمن

بازیگران: آنا د آرماس، آنجلیکا هیوستن، گابریل بایرن و لنس ردیک

این فیلم اکشن تریلر در واقع اولین اسپین آف فرنچایز «جان ویک» است و وقایع آن مابین فیلم‌های جان ویک ۳ و ۴ رخ می‌دهد. در این فیلم داستان یک بالرین آدم‌کش (با بازی آناد آرماس) را دنبال خواهیم کرد که قصد دارد انتقام قتل خانواده‌اش را بگیرد. با اینکه فیلم بالرین هنوز اکران نشده، یکی از تهیه‌کنندگان آن (اریکا لی) اعلام کرده که احتمال ساخت یک دنباله برای این فیلم وجود دارد.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

جوکر: جنون برای دو نفر

تاریخ اکران: چهارم اکتبر ۲۰۲۴ (سیزدهم مهر ۱۴۰۳)

ژانر: موزیکال و مهیج

کارگردان: تاد فیلیپس

بازیگران: واکین فینیکس، لیدی گاگا و ززی بیتز

«جوکر: جنون برای دو نفر» اثری موزیکال و مهیج است که در اکتبر ۲۰۲۴ اکران می‌شود. این فیلم دنباله «جوکر ۲۰۱۹» و قرار است در آن «واکین فینیکس» را باری دیگر در نقش «جوکر» ببینیم. همچنین «لیدی گاگا» به عنوان بازیگر نقش «هارلی کویین» به این اثر پیوسته است. تا زمان اکران این فیلم مدت زیادی باقی مانده اما با توجه به ایفای نقش فوق‌العاده‌ای که در «جوکر ۲۰۱۹» از «فینیکس» دیدیم، می‌توان انتظار یک فیلم جذاب دیگر را داشت.

اکران‌های برتر سال نو میلادی / فیلم‌هایی با بازیگران نام آشنا

کد خبر 597936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.