تحقق هدف صفر کربن ملبورن با پنل‌های خورشیدی

پنل‌های خورشیدی به‌زودی سراسر ملبورن در استرالیا را فرا خواهد گرفت و از این طریق مدیران را در تحقق هدف بلندپروازانه انتشار صفر کربن یاری خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نصب پنل‌های خورشیدی در سراسر ملبورن نه‌تنها به ذخیره بیش از ۱۳۰۰ تن انتشار کربن در سال کمک خواهد کرد، بلکه در کاهش هزینه‌های سالانه الکتریسیته شهری تا حدود ۱۰۰ هزار دلار سهیم خواهد بود. در این راستا، قرار است در مرحله اول بیش از ۶۵۰ پنل خورشیدی در مناطق مختلف شهر نصب شود که مدیران از نصب ۹۰۰ پنل دیگر تا چند ماه آینده خبر داده و مدعی شده‌اند در پی این اقدام همه ساله بیش از ۹۰۰ هزار کیلووات‌برساعت انرژی پاک در سراسر شهر تولید خواهد شد که این مقدار، نیروی لازم برای ۲۰۵ خانواده را تأمین خواهد کرد.

تحقق هدف صفر کربن ملبورن با پنل‌های خورشیدی

جالب است بدانید که پیش از این اعضای شورای شهر متعهد شده بودند تا سال ۲۰۴۰ از ملبورن شهری با کربن خنثی به وجود بیاورند؛ اگرچه این ادعای آن‌ها تا حد زیادی بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما پیش‌بینی می‌شود پروژه جدید، هدف آن‌ها را به طور قابل‌توجهی تحقق ببخشد.

البته اقدامات مدیران ملبورن در راستای پایدارسازی شهری تنها به نصب پنل‌های خورشیدی محدود نمی‌شود، بلکه این افراد در نظر دارند از طریق جمع‌آوری آب باران و مدیریت هوشمند پسماندهای شهری، انتشار گازهای آلاینده در سراسر مناطق را به حداقل برسانند و ملبورن را به یکی از سبزترین شهرهای جهان تبدیل کنند.

در پروژه جدید، پنل‌های خورشیدی در مجموع فضایی به مساحت ۳۷۶۵ متر مربع را در بر خواهد گرفت که معادل فضای سه استخر شنای المپیکی است. مدیران ملبورن از تکمیل طرح جدید تا اواسط سال ۲۰۲۳ خبر داده و مدعی شده‌اند همزمان با این اقدام، تحولات دیگری نیز در شهر برای افزایش پایداری آن پیاده خواهند کرد.

در سال ۲۰۰۳ نیز تعداد ۱۳۲۸ پنل خورشیدی در ملبورن نصب شد که کاهش قابل توجه انتشار کربن را در پی داشت و به بهبود کیفیت هوا کمک زیادی کرد.

تحقق هدف صفر کربن ملبورن با پنل‌های خورشیدی

کد خبر 597928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.