ساختارمند کردن فعالیت‌های مردم نهاد قانونی می‌شود

معاون امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس قانون ساختارمند کردن فعالیت‌های مردم نهاد را منتشر کرده است و پیش از تصویب، اقدام به تببین و رفع اشکالات آن از سوی فعالان و صاحب‌نظران تشکل مردم‌نهاد کرده است.

به گزارش ایمنا، مسعود مهدویان فر در گردهمایی فرهنگی و اجتماعی و نکوداشت هفته مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: به منظور مترقی کردن تشکل‌های مردم نهاد و خیریه‌های مردمی قانون ساختارمند کردن این تشکل‌ها در دستور مجلس قرار گرفت و در ارتباط با رفع ایرادات احتمالی قانون جلساتی با فعالان تشکل‌های مردمی گذاشته شد تا شنونده نظرات آنها در این خصوص باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان همواره جزو ترین‌ها است و در عرصه تشکل‌های مردم نهاد و. خیریه‌ها نیز مستثنی نیست، ادامه داد: از یک. هزار و ۸۰۰ خیریه مردم نهاد در کشور بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ خیریه در استان اصفهان قرار دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: ۲۷۰ سمن جوان در اصفهان قرار دارد و دو هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان مستقر است و سه هزار پایگاه بسیج و سه هزار مرکز فرهنگی و اجتماعی و پنج هزار و ۵۰۰ تشکل دینی و مذهبی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه پایه انقلاب اسلامی از ابتدا مردمی بوده است، گفت: یک فصل از قانون مربوط به تشکل‌های مردم نهاد است و مکرراً در فرمایشات رهبری به تشکل‌های مردم نهاد تاکید کردند.

مهدویان فر اصفهان را از استان‌های پیشتاز در عرصه تشکل‌های مردم نهاد خواند و افزود: فعالیت‌های مردم نهاد یک ضرورت انقلاب اسلامی است که باید بیش از پیش تقویت شود.

وی با اشاره تاکید رئیس جمهور و دولت کنونی بر توسعه و تقویت تشکل‌های مردم نهاد، گفت: بسترسازی لازم و حمایت‌های که مورد نیاز از تمامی تشکل‌ها و مجمع‌های خیرین صورت خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان افزود: در همین راستا ۱۴ نیز خدمات از ارگان‌های مختلف برای تسهیل در امور خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی ایجاد کردیم که پاسخگوی سوالات خیران باشد.

کد خبر 597708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.