از محله‌محوری محمودآباد تا بررسی چالش‌های سیلاب در اراک

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پشت پرده انفجارهای خانمان‌سوز در اهواز+ فیلم»، «اراک و چالش سیلاب+ فیلم»، «بدهی شهرداری بندرعباس به تأمین اجتماعی پرداخت شد»، «ماجرای سگ‌های بی‌خانمان کرج»، «بهره‌برداری از طرح‌های شهرداری یزد در مناطق کمتربرخوردار»، «گلایه شهروندان از کمبود باجه‌های شارژ اصفهان‌کارت + پاسخ مسئولان»، «راه‌اندازی ۲ خط معاینه فنی موتورسیکلت در اصفهان»، «"محمودآباد" دومین مقصد محله‌محوری منطقه ۱۲»، «جزئیات فراخوان و آئین‌نامه مسابقه ملی "زیوری برای اصفهان"» و «"نقشی برای شهر" مسابقه‌ای برای هنرمندان و طراحان در اصفهان» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

پشت پرده انفجارهای خانمان‌سوز در اهواز+ فیلم

«پشت پرده انفجارهای خانمان‌سوز در اهواز+ فیلم» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو گزارش‌های پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: این سازمان متولی ایمنی در زمینه اعلام و اطفای حریق و همچنین رعایت دستورالعمل‌های ایمنی ساختمان در برابر آتش‌سوزی است؛ در همین راستا سازمان آتش‌نشانی تمام تلاش خود را برای ایمن‌سازی اماکن تجاری، اداری، پزشکی و پرتردد شهر به کار گرفته است و بر همین اساس طبق بازدیدهای انجام شده، نزدیک به ۱۵۰۰ ساختمان ناایمن از لحاظ آتش‌نشانی در سطح شهر اهواز شناسایی شده است.

اراک و چالش سیلاب+ فیلم

«اراک و چالش سیلاب+ فیلم» یکی از گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که این چالش‌ها در قالب یک گزارش مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌اله مرادی، معاون امور زیر بنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار اراک گفت: به‌طور معمول جداول و کانال‌های سطح شهرهای کشور بر اساس بارندگی‌های نرمال در شهر احداث می‌شود و در هیچ‌یک از شهرهای کشور برای مواقع بحرانی طراحی‌ها انجام نمی‌شود، چرا که در این صورت هزینه‌ها به شدت بالا خواهد رفت و این کار از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر نیست؛ از همین رو در بارندگی‌های اخیر شهرها در سراسر کشور با مشکل آب‌گرفتگی مواجه بودند، زیرا جداول ظرفیت این حجم از آب را به صورت یکجا و کوتاه مدت ندارد.

بدهی شهرداری بندرعباس به تأمین اجتماعی پرداخت شد

از دیگر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «بدهی شهرداری بندرعباس به تأمین اجتماعی پرداخت شد» بود.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس گفت: بدهی ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری این کلان‌شهر به تأمین اجتماعی در راستای رفع مشکلات بازنشستگی و کسر سوابق بیمه جامعه کارگری شهرداری پرداخت شد.

ماجرای سگ‌های بی‌خانمان کرج

«ماجرای سگ‌های بی‌خانمان کرج» یکی از گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

منوچهر غفاری، سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهر جمع‌آوری می‌شود، گفت: سالانه حدود هفت میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هزینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وجود این سگ‌ها در بیشتر شهرها مشکل‌ساز شده است و مختص کرج نیست، ادامه داد: در کرج دو مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب (در حلقه‌دره و باغستان) راه‌اندازی شده است که ظرفیت هر کدام از آنها ۵۰۰ قلاده است.

بهره‌برداری از طرح‌های شهرداری یزد در مناطق کمتربرخوردار

دیگر خبر پربازدید هفته گذشته «بهره‌برداری از طرح‌های شهرداری یزد در مناطق کمتربرخوردار» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار یزد با اشاره به ضرورت توسعه متوازن شهر، از بهره‌برداری طرح‌های شهرداری یزد در مناطق کمتربرخوردار یزد خبر داد و گفت: اجرای این پروژه‌ها در مناطق محروم شهر می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر و محرومیت‌زدایی از این مناطق کمک کند و به همین دلیل بر تعریف و اجرای آن جدیت داریم.

گلایه شهروندان از کمبود باجه‌های شارژ اصفهان‌کارت + پاسخ مسئولان

«گلایه شهروندان از کمبود باجه‌های شارژ اصفهان‌کارت + پاسخ مسئولان» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

تعدادی از شهروندان اعلام کردند که تعداد دستگاه‌های شارژ اصفهان‌کارت در سطح شهر کم است و با توجه به افزایش جمعیت این کلان‌شهر، می‌طلبد تعداد این باجه‌ها افزایش یابد تا آنها بتوانند برای شارژ اصفهان‌کارت خود اقدام کنند.

راه‌اندازی ۲ خط معاینه فنی موتورسیکلت در اصفهان

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر یک مرکز معاینه فنی خودروی سنگین، هفت مرکز معاینه خودروی سواری و ۱۱ خط معاینه فنی در اصفهان وجود دارد، همچنین به‌منظور توسعه این مراکز امسال دو مرکز معاینه فنی خودروی سواری و دو خط معاینه فنی موتورسیکلت برای نخستین بار در استان راه‌اندازی می‌شود.

«محمودآباد» دومین مقصد محله‌محوری منطقه ۱۲

««محمودآباد» دومین مقصد محله‌محوری منطقه ۱۲» یکی دیگر از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: محله محمودآباد با مساحتی حدود ۸۱ هکتار، جمعیتی حدود ۵۵۰۰ نفر دارد و تراکم جمعیتی آن ۶۹ نفر در هکتار است.

وی با اشاره به پروژه‌های محله‌محور محمودآباد، اضافه کرد: برای پروژه‌های محله‌محور این محله حدود ۴۸ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

جزئیات فراخوان و آئین‌نامه مسابقه ملی «زیوری برای اصفهان»

«جزئیات فراخوان و آئین‌نامه مسابقه ملی "زیوری برای اصفهان"» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

مرتضی نصوحی، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در تشریح آخرین جزئیات فراخوان و آئین‌نامه مسابقه ملی زیوری برای اصفهان گفت: طراحی زیورآلات به عنوان صنایع دستی کوچک مقیاس، سوغاتی از این شهر تاریخی است که هر گردشگر می‌تواند نسخه‌ای کوچک از اصفهان را به شهر یا کشور خود ببرد و نمادهای اصفهان را در سراسر جهان منتشر کند.

وی اضافه کرد: تاکید ما فقط استفاده از وکتورهای خط آسمان اصفهان نیست، بلکه هنرمندان و طراحان می‌توانند از تمامی نمادها و نشانه‌هایی که معرف شهر اصفهان است، در اثر خود استفاده کنند.

«نقشی برای شهر» مسابقه‌ای برای هنرمندان و طراحان در اصفهان

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «"نقشی برای شهر" مسابقه‌ای برای هنرمندان و طراحان در اصفهان» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: مسابقه ملی «نقشی برای شهر»، با هدف خلق ایده‌های کاربردی برای شهر با الهام از نقش‌مایه‌های اصفهان در طراحی فضاهای شهری توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان و با همکاری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و دفتر منطقه‌ای یونسکو در اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اولین کارگاه آموزشی مسابقه ملی «نقشی برای شهر» ویژه هنرمندان و طراحان روزهای بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم مردادماه برگزار می‌شود.

کد خبر 597618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.