اجرای دومین دیوارنگاری بزرگ کشور در منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: دومین دیوارنگاری بزرگ کشور به وسعت ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع بر روی دیوارهای محله حصه شمالی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اجرا شد.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی کریمی اظهار کرد: دیوارنگاری انجام شده روی دیوارهای محله حصه با موضوع معماری اسلامی و الهام از نقوش اسلیمی مساجد، بناهای تاریخی و کاشی‌کاری‌های اصفهان با رنگ‌های فیروزه‌ای و آجری طراحی و در نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب (س) اجرا شده است.

وی افزود: تلاش شده است تا بافت سنتی و اسلامی و جلوه‌های بصری نقوش اسلیمی و معماری اصفهان در این طراحی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای این دیوارنگاری در دو منطقه دیگر، گفت: برای اجرای این پروژه، پس از اعلام فراخوان، گروهی از هنرمندان برجسته در زمینه دیوارنگاری دعوت به کار شده است و پس از طی فرایند قانونی مناقصه عمومی در سه بخش پلاستر زنی، دیوارنگاره و اجرای کاشی شکسته در دو زیرگذر شهید محمد منتظری و شهید مدرس هم آغاز به‌کار خواهند کرد.

وی هدف از اجرای این طرح را بهسازی و ساماندهی دیوارهای محله حصه شمالی در هشت محور اصلی دانست و افزود: زیرسازی این پروژه با پلاستر نرمه و زبره به صورت رنگی جهت آماده‌سازی بستر دیوارنگاری با حدود متراژ ۲۲۵۰۰ متر مربع پلاستر، انجام می‌شود.

کریمی با بیان اینکه در این طرح حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع دیوارنگاری اجرا می‌شود که از نظر طرح، موضوع و اجرا در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: این طرح شاخص به همت معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، سازمان زیباسازی و منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در حال پیگیری و اجرا است.

کد خبر 597541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.