برطرف کردن موانع مالی حمل‌ونقل در پیتسبورگ

پیتسبورگ با هدف شناسایی میزان تأثیرگذاری حمل‌ونقل بر زندگی و رفاه شهروندان خود به اجرای طرح آزمایشی حذف موانع مالی سیستم حمل‌ونقل در یکی از محله‌های متوسط شهر اقدام کرده است.‌

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارائه حمل‌نقل مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد یکی از عوامل اصلی فراهم آوردن امکان تحرک اجتماعی-اقتصادی روبه افزایش محسوب می‌شود که به ساکنان شهرها در یافتن مسیر رفاه و بهبودی کمک می‌کند، به همین دلیل اداره حمل‌ونقل و زیرساخت شهر پیتسبورگ (DoMI)، شهری در ایالت پنسیلوانیا، در حال راه‌اندازی یک طرح آزمایشی تحرک برای کاهش فشار هزینه‌های حمل‌ونقل است تا میزان اثرگذاری حمل‌ونقل بر زندگی و رفاه مردم شهر را مورد بررسی قرار دهد. اولین طرح ارائه‌شده این شهر "برنامه تحرک پایه تضمین شده (GBM)" در راستای افزایش دسترسی به گزینه‌های شغلی با هدف بهبود کیفیت مالی زندگی برای مشارکت‌کنندگان است.

طرح آزمایشی ارائه‌شده شامل دسترسی رایگان ۵۰ شرکت‌کننده واجد شرایط به مجموعه کاملی از گزینه‌های جابه‌جایی و حمل‌ونقل مشترک شامل حمل‌ونقل عمومی، اسکوترهای اسپین (Spin) و دوچرخه‌های پوگو (Pogoh) و زیپکار (Zipcar) است، درحالی‌که سایر مشارکت‌کنندگان برای شرکت در این پروژه پاداش‌های نقدی دریافت خواهند کرد. مدت زمان اجرای این طرح، یک‌ساله است و طی آن پتانسیل GBM برای بهبود نتایج اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی در صورت رفع موانع مالی موجود بر سر راه حمل‌ونقل، همچنین احتمال تأثیرگذاری آن بر بهبود دسترسی به مشاغل، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات اجتماعی و فعالیت‌های تفریحی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

برطرف کردن موانع مالی حمل‌ونقل در پیتسبورگ

واجدین شرایط برای شرکت در این طرح آزمایشی که در مناطقی با ساکنان دارای درآمد متوسط ۱۴ درصد پایین‌تر از میانگین کل شهر اجرا می‌شود، شامل دریافت‌کنندگان کمک‌های اجتماعی دولتی، افراد بدون وسیله‌نقلیه شخصی، افرادی که به‌دنبال شغل می‌گردند و علاقه‌مندان به یافتن شغل دوم یا ساعات کاری بیشتر می‌شود. تأمین مالی پروژه نیز توسط بنیاد ریچارد کینگ‌ملون (Richard King Mellon)»، به‌عنوان بزرگ‌ترین بنیاد موقوفی جنوب غربی پنسیلوانیا با هدف سرمایه‌گذاری بر ارتقای کیفیت زندگی در این ناحیه و حفظ و احیای میراث زیست‌محیطی آمریکا، به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار و شرکت اسکوتر اسپین به مبلغ ۵۰ هزار دلار انجام گرفته است.

کد خبر 597501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.