کارآگاهی که «تصمیم برای ترک» گرفت

ماجرای «تصمیم برای ترک» درباره یک کارآگاه پلیس است که پرونده سقوط مردی از کوه را به دست می‌گیرد. او در جریان تحقیقات این پرونده، با همسر مرموز این مرد آشنا می‌شود که از مرگ شوهرش ناراحت نیست و به او به‌عنوان مظنون اصلی قتل، مشکوک می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلم سینمایی «تصمیم برای ترک» (Decision to Leave) محصول ۲۰۲۲ کره جنوبی، از آثار شاخص سینمای جهان در سال جاری میلادی است که توجه زیادی را از سوی منتقدان و تماشاگران جدی سینما به خود جلب کرده است.

این فیلم را ‏ «پارک چان ووک» فیلم‌ساز مشهور سینمای کره جنوبی ساخته که پیش از این با فیلم‌های مهمی چون «اولد بوی» و «ندیمه» شناخته می‌شد. او این بار نیز مانند «اولد بوی»، یک درام جنایی ساخته است.

ماجرای «تصمیم برای ترک» درباره یک کارآگاه پلیس است که پرونده سقوط یک مرد از کوه را به دست می‌گیرد. او در جریان تحقیقات این پرونده، با همسر مرموز این مرد آشنا می‌شود که از مرگ شوهرش ناراحت نیست و به او به عنوان مظنون اصلی قتل، مشکوک می‌شود. این کارآگاه در عین حال به این زن بیوه علاقه‌مند می‌شود.

فیلم «تصمیم برای ترک» در لابه لای قصه جنایی خود، کم و بیش به وضعیت مهاجران خارجی در کره جنوبی می‌پردازد اما روی این موضوع مانور زیادی نمی‌دهد.

هنرپیشه اصلی فیلم که در نقش کارآگاه جلوی دوربین رفته، پارک هائه ایل است که برای بازی در فیلم «خاطرات یک قتل» ساخته بونگ جون هو شناخته می‌شود و مشهورترین بازیگر این فیلم است. تانگ وی نیز نقش زنی که همسر خود را از دست داده، ایفا می‌کند.

فیلم تازه پارک چان ووک اثر پیچیده‌ای است که روایت سرراستی ندارد و به همین دلیل، برای بسیاری از تماشاگران سینما، ممکن است گنگ باشد. این فیلم ۱۳۸ دقیقه‌ای در یک ساعت اول، کند به نظر می‌رسد اما در ادامه راه می‌افتد و با تعلیق دنبال می‌شود. «تصمیم برای ترک» در عین حال واجد جذابیت‌های ویژه‌ای در روایت و فیلم برداری است، اگرچه درام چشمگیر اثر نقطه قوت اصلی آن است.

این فیلم که چند ماه گذشته به عنوان نماینده سینمای کره جنوبی در اسکار انتخاب شده، چندی پیش در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ رونمایی شد و مورد توجه منتقدان سینما و همچنین داوران جشنواره قرار گرفت که در نهایت به کسب جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره برای پارک چان ووک انجامید.

این اثر تاکنون نمره بسیار خوب ۸۸ را از منتقدان متاکریتیک گرفته و امتیاز خوب ۷.۵ را نیز از کاربران آی‌ام‌دی‌بی به دست آورده است. نسخه باکیفیت «تصمیم برای ترک» به تازگی در اینترنت منتشر شده و در پلتفرم نماوا (با نام «تصمیم جدایی») و سایت‌های دانلود در دسترس قرار دارد.

کد خبر 597143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.