احتمال از دست رفتن مقاومت یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار ۱۹۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۵۹ هزار ۵۰۷ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۳۹۶ واحدی در سطح ۳۹۸ هزار ۶۲۳ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز شاهد افت چهار هزار واحدی شاخص کل بود، ارزش معاملات و حجم معاملات وضعیت مناسبی داشت اما نمادهای گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها روند خوبی را سپری نکردند، در بازار امروز به ترتیب فولاد مبارکه، فملی، فارس، شپنا، شبندر و کچاد بیشترین تأثیر منفی را بر روند بازار داشتند، در بازارا فرابورس نمادهای بپاس، شراز، شاوان، فغدیر، شجم و کگهر بیشترین تأثیر منفی را بر روند بازار به جای گذاشتند، گروه بانکی و ارتباطات امروز روند خوبی را سپری کردند، وتجارت رشد ۳.۹ درصدی، وبصادر ۲.۹ و ونوین ۱.۹ درصد رشد داشت، در گروه ارتباطات شاهد رشد شش درصدی‌های وب و اخابر بودی، اسیاتیک نیز رشد پنج درصدی را به ثبت رساند.

گروه سرمایه گذاری ها امروز پر عرضه بود، خگستر افت ۲.۷، وبانک ۶، وساپا ۶، حکشتی ۲.۴ و خبمهمن افت ۲.۵ درصد را به ثبت رساندند. یکی از سناریوهای محتمل برای بازار از لحاظ تکنیکال وجود ساختار اصلاحی abcde است که در صورتی که سطح یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد از دست برود پیش بینی تکمیل این ساختار را در ادامه بازار خواهیم داشت یعنی به معنای تداوم روند اصلاحی تا چند هفته آینده است، مهم‌ترین محدوده مقاومتی بازار سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد است که بازار نتوانست از این سطح عبور کند، برای تحلیلگران و فعالان بازار حفظ سطح یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد طی روز آینده مهم تلقی می‌شود.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت چهار هزار ۱۹۰ واحدی به سطح یک میلیون ۴۵۹ هزار ۵۰۷ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۳۹۶ واحدی در سطح ۳۹۸ هزار ۶۲۳ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۷۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۱۵

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۸۲ به سطح ۱۹ هزار ۱۰۲ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۴۱

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۹ هزار ۸۲۸ و ۱۶۰ هزار ۸۳۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد ۹۲۶ و دو میلیارد ۵۸۵ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. خساپا

۲. دارایکم

۳. کمند

۴. پالایش

۵. خودرو

بیشترین حجم معامله

۱. خساپا

۲. خودرو

۳. وتجارت

۴. وبصادر

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. وتجارت

۲. اخابر

۳. پترول

۴. های وب

۵. دانا

بیشترین کاهش قیمت

۱. وبانک

۲. فمراد

۳. سصفها

۴. کترام

۵. پردیسح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

احتمال از دست رفتن مقاومت یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۵۰ واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد.

پیش بینی: یکی از سناریوهای محتمل برای بازار اصلاح به صورت abcde است که در صورتی که محدوده یک میلیون ۴۵۰ از دست برود احتمال تقویت این سناریو افزایش خواهد یافت و شاخص کل می‌تواند بیش از این سطوح اصلاح کند، شاخص نه تنها نتواست از محدوده مقاومتی یک میلیون ۴۸۰ عبور کند بلکه احتمال از دست رفتن محدوده حمایتی یک میلیون ۴۵۰ نیز وجود دارد.

قیمت پایه سیمان در بورس کالا تغییر کرد

با این تغییر قیمت، معاملات روان تری در بورس کالا شاهد خواهیم بود و در مناطقی که حجم تقاضا به اندازه کافی نباشد قیمت‌ها به تعادل خواهد رسید. از طرفی در مناطقی که سطح تقاضا در سطوح قابل قبولی است، میانگین قیمت پایه با سرعت بهتری نسبت به گذشته تغییر خواهد کرد.

پیشنهاد عرضه خودروهای وارداتی و خارجی در بورس کالا

رئیس انجمن معادن و صنایع اتاق با اعلام دو شرط برای تحقق اهداف ورود خودرو به بورس کالا، پیشنهاد عرضه خودروهای وارداتی و خارجی داد و گفت: پای خودرو دوباره به بورس کالا باز شده است و متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۱۷ امروز، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. براساس مشخصات کالای قابل عرضه هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفاً برای یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

فجر

فولاد امیرکبیر کاشان امروز ۲،۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G در بورس کالا با قیمت پایه ۲۴۸،۲۰۲ ریال عرضه کرد. ۱،۰۰۰ تن آن تا قیمت ۲۴۸،۹۹۹ ریال رقابت شد که ۰.۳ درصد بالاتر از قیمت پایه است. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۲۴۸،۶۶۹ ریال مچ شد که ۰.۲ درصد بالاتر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۴ مرداد می‌باشد.

جم پیلن

پلی پروپیلن جم امروز ۹۶۰ تن پلی پروپیلن نساجی HP۵۱۰L در بورس کالا با قیمت پایه ۲۸۳،۱۵۳ ریال عرضه کرد. ۲۴ تن آن تا قیمت ۲۸۵،۲۸۵ ریال رقابت شد که .۶ درصد بالاتر از قیمت پایه است. در جریان معاملات امروز، کل محصول عرضه شده با قیمت میانگین ۲۸۳,۲۱۲ ریال مچ شد که ۹ درصد کم‌تر از قیمت پایانی عرضه قبل در ۱۸ مرداد می‌باشد.

پاسخ شگویا به ادعای صادرات پت به چین؛ ماجرا چه بود؟

در روزهای اخیر شاهد مواجهه برخی از رسانه‌ها با اقدامات پتروشیمی تندگویان بصورت حمایتی و انتقادی بوده‌ایم.

در بخشی از این انتقادها آمده است: به دنبال بررسی‌های انجام شده شرکت‌های تولیدکننده نخ به دلیل نیاز به چیپس تولیدی پتروشیمی شهید تندگویان، هرماه می‌بایست مقداری چیپس از طریق عرضه این محصول در بورس توسط پتروشیمی شهید تندگویان خریداری کنند.

نیاز مبرم تولید کنندگان به این مواد در تولید نخ و صادرات موجب شده تا مصوبه‌ای قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی در این باره جهت ممانعت از فروش مواد خام به تصویب برسد؛ با این حال شواهد حاکی از آن است که پتروشیمی شهید تندگویان مواد خام این محصول را به چین صادر می‌کند که رقیب کارخانه‌های ریسندگی ایران به شمار می‌رود.

بدلیل فروش مواد خام به چین عرضه محدودی در داخل انجام می‌گردد. وجه دیگر این ماجرا نابودی صنعت کشور به قیمت تأمین مایحتاج خام رقبای خارجی است. وجه سوم آن، این است که چین از طریق تهیه ارزان این مواد خام از ایران، هزینه‌های دیگر از تولید تا فروش و حمل و نقل آن را جبران می‌کند.

بر طبق آمارهای رسمی موجود با توجه به تولید یک میلیون و ۱۶۲ هزار تن محصول در سال ۱۴۰۰ رکوردی تاریخی در این مجتمع به ثبت رسید و با توجه به ثبت رکورد ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار تن برآورد می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱ تولید در شگویا از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کند.

پس از ایرانی سازی گرید چادر مشکی و ثبت رکوردهای تاریخی تولید محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات و در آستانه ایرانی سازی کاتالیست پیچیده پالادیوم جریان رسانه‌ای مافیای پتروشیمی دور تازه حملات گازنبری را با دروغ پراکنی به پتروشیمی شهید تندگویان آغاز کرده است. در هرصورت با توجه به اهمیت حمایت از صنایع داخلی با عنایت به قانون مورد نظر موضوع خام فروشی و جلوگیری از توسعه صنایع داخلی باید به صورت جدی مورد بررسی نهادهای نظارتی قرار گیرد و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

شفاف سازی در خصوص نوسان قیمت سهام آبین

به استناد ماده ۱۲ مکرر یک دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران به اطلاع می‌رساند از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/۹/۶/۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

تعلیق نماد شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال

تعلیق نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده ۱۹ مکرر ۱/ ۱۲ مکرر چهار دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات؛ به استناد به اطلاع می‌رساند، با توجه به عدم افشای بموقع اطلاعات با اهمیت موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان طی نامه شماره مورخ از ناشر درخواست شد علت تأخیر در انتشار اطلاعات با اهمیت را تشریح نماید (پیوست ۱). لذا به منظور بررسی علت عدم افشای بموقع اطلاعات با اهمیت نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ تعلیق می‌گردد. به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ تعلیق می‌گردد.

مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک

با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۸ و بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از مبلغ ۵۲۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۷۷۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ میلیون ریال،)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۰ لغایت تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ و شماره حساب‌های پیوست شده جهت واریز وجوه تعیین شده است.

سآبیک

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره سه ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ (حسابرسی نشده) (اصلاحیه) شرکت سیمان ابیک منتشر شد.

شرکت سیمان ابیک در دوره سه ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ به ازای هر سهم ۵۳۲ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.«سآبیک» با سرمایه ثبت شده ۲,۹۵۹,۳۰۱ میلیون ریال طی عملکرد سه ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۱,۵۷۴,۲۸۹ میلیون ریال سود محقق کرده است.

نقشه بازار

احتمال از دست رفتن مقاومت یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد

کد خبر 597053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.