بهترین و بدترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواران معرفی شد

اوترخت هلند و ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به ترتیب به عنوان دوچرخه‌دوست‌ترین و بدترین شهر جهان برای دوچرخه‌سواران معرفی شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته، فهرست جهانی شهرهای دوستدار دوچرخه جهان معرفی شد. طی یک مطالعه، ۹۰ شهر مورد بررسی قرار گرفت و عوامل متعددی مانند آب‌وهوا، تعداد دوچرخه‌سواران و همچنین سرقت دوچرخه و زیرساخت‌های شهرداری در نظر گرفته شد.

بر اساس این شاخص، اوترخت هلند با امتیاز کلی ۷۷.۸۴، به عنوان دوستدارترین شهر دوچرخه سواری انتخاب شد. یکی از معیارهای مورد استفاده برای محاسبه امتیاز کلی شامل این واقعیت است که در بین تمام شهرهای مورد بررسی، اوترخت بالاترین تعداد کلی دوچرخه سواران را داشت (۵۱ درصد).

این شهر تعداد زیادی روزهای مناسب (روزهای بدون باران یا رویدادهای شدید آب‌و هوایی) برای دوچرخه سواری داشت؛ علاوه بر این، اوترخت دارای زیرساخت‌های باکیفیت و همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلان مناسب‌سازی است تا دوچرخه سواری را جذاب‌تر کند.

متأسفانه به دلیل تعداد بالای دوچرخه‌سواران، این شهر دارای میزان بالایی از مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات و همچنین سرقت دوچرخه است. بر اساس این شاخص به ازای هر ۱۰۰ هزار دوچرخه‌سوار ۱.۹۴ کشته و ۷۸.۹۹ دزدی دوچرخه وجود دارد.

بهترین و بدترین شهر برای دوچرخه‌سواران معرفی شد

به‌رغم این نرخ‌های نسبتاً بالا، اوترخت هنوز خطرناک‌ترین شهر برای دوچرخه‌سواران نیست بلکه این عنوان به ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی می‌رسد زیرا با وجود اینکه تنها ۰.۲۰ درصد از ساکنان از دوچرخه استفاده می‌کنند، نرخ مرگ‌ومیر دوچرخه‌سواران در آن ۷.۴۳ است.

از نظر دزدی دوچرخه، بدترین وضعیت متعلق به سنگاپور است که در آن ۱۰ هزار دزدی دوچرخه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد و این درصد در حالی است که تنها یک درصد از افراد دوچرخه‌سواری منظم دارند.

از بین ۱۰ شهر برتر دوستدار دوچرخه‌سواری در جهان، هشت مورد در اروپا قرار دارند. لیست ۱۰ شهر برتر و درصد تعداد دوچرخه‌سواران به نسبت جمعیت در ادامه آورده شده است.

اوترخت، هلند: ۵۱ درصد

مونیخ، آلمان: ۳۹.۱۰ درصد

آنتورپ، بلژیک: ۲۸.۹۰ درصد

کپنهاگ، دانمارک: ۲۹ درصد

آمستردام، هلند: ۳۲ درصد

مالمو، سوئد: ۳۰ درصد

هانگژو، چین: ۳۰ درصد

برن، سوئیس: ۱۵ درصد

برمن، آلمان: ۲۱ درصد

هانوفر، آلمان: ۱۹ درصد

کد خبر 596979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.