آیا قیمت لایت کوین صعودی خواهد شد؟ + آینده لایت کوین

لایت کوین چیست؟ چه زمانی برای خرید لایت کوین مناسب است؟

همانطور که می‌دانید؛ اخیرا در بازار رمز ارزها ریزش‌های شدیدی را شاهد بودیم که این امر باعث شده تا سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو، محتاط‌تر عمل کنند. در این مقاله قصد داریم تا درباره لایت کوین(LTC) و آینده آن در سال‌های 2022 و 2023 صحبت کنیم. اگر شما هم از دارندگان یا طرفداران این رمز ارز هستید و یا قصد خرید لایت کوین را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لایت کوین چیست و خالق لایت کوین کیست؟

لایت کوین(Litecoin) ارز دیجیتالی است که طراحی آن براساس بیت کوین صورت گرفته و یکی از ویژگی‌های اصلی آن، انتقال پول با هزینه تراکنش بسیار پایین است. در سیستم بلاک چینی لایت کوین، امنیت شبکه با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی که در آن به کار رفته، بسیار بالا بوده و نسبت به بیت کوین، زمان تایید تراکنش کمتری دارد. لایت کوین، یکی از رمز ارزهای پرکاربرد در عرصه تجارت به شمار می‌رود.

این رمز ارز در سال 2011 توسط چارلی لی(Charlie Lee) و با هدف اینکه لقب نقره دنیای ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد، وارد بازار شد. هم اکنون نیز یکی از باارزش‌ترین رمز ارزها در بازار کریپتو است. چارلی لی، دانش‌آموخته دانشگاه MIT آمریکا و مهندس سابق شرکت گوگل است. او در سال 2011 لایت کوین را با الهام از بیت‌کوین و اعمال تغییرات مدنظر خود بر روی الگوریتم آن ایجاد کرد. در سال 2013، لی به عنوان مدیر بخش مهندسی با تیم صرافی ارز دیجیتال کوین بیس شروع به همکاری کرد تا اینکه در سال 2017 از کار خود استعفا داد و به صورت تمام وقت زمان خود را صرف گسترش شبکه لایت کوین کرد.

علاوه بر چارلی، نفرات دیگری در هیئت مدیره لایت کوین حضور دارند که عبارتند از: زینگ یانگ (Zing Yang)، آلان آئوستین (Alan Austin) و ژینگژی وانگ (Xinxi Wang). در دسامبر سال 2017 بود که چارلی از اتهام توئیت درباره لایت کوین در جهت منافع شخصی خود خسته شد و اعلام کرد که قصد فروش یا اهدای تمام لایت کوین‌هایش را دارد. در آن زمان، لایت‌کوین در حدود 350 دلار معامله می‌شد و این حرکت چارلی مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت.

از جمله ویژگی‌های بلاک چین لایت کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاملا غیرمتمرکز
  • دارای شبکه پرداخت متن باز
  • انجام تراکنش‌ها تقریبا چهار برابر سریع‌تر از بیت کوین
  • تضمین امنیت شبکه با رمزنگاری و فرآیند اثبات کار(PoW)

لایت کوین و بیت کوین چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

همانطور که اشاره کردیم، لایت کوین دقیقا همانند بیت کوین است؛ با این تفاوت که برخی از مشکلات موجود در شبکه بیت کوین، در شبکه لایت کوین حل شده است. از تفاوت‌های اصلی لایت کوین و ارز بیت کوین در سرعت انجام تراکنش و ثبت آن در بلاک است. لایت کوین توانسته با افزایش میزان سرعت ثبت تراکنش‌ها، پرداخت‌های لایت کوین را در مبادلات روزمره افزایش دهد. به طور میانگین؛ استخراج یک بلاک در شبکه لایت کوین 5/2 دقیقه طول می‌کشد.

سرعت ثبت تراکنش در لایت‌کوین، چهار برابر سریع‌تر از بیت‌کوین است؛ بنابراین، سختی استخراج لایت کوین نیز باید کمتر باشد. فرایند تولید کوین در بلاک چین لایت کوین شبیه به بلاک چین بیت کوین است و طی فرآیند استخراج انجام می‌شود؛ اما تعداد کوین‌های ایجاد شده متفاوت است.

از تفاوت‌های مهم دیگر این دو ارز دیجیتال، الگوریتم هشینگ آن‌ها است. لایت کوین از الگوریتم " Scrypt" و بیت کوین از الگوریتم " SHA-256" استفاده می‌کند. استفاده از این الگوریتم در لایت‌کوین، سرعت ثبت تراکنش‌ها را در آن بالا برده و امکان بروز خرابکاری به وسیله دستگاه‌های سخت‌افزاری ماینینگ و به وجود آمدن حمله بروت فورس (Brute Force) را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

آیا قیمت لایت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ صعودی خواهد شد؟

آیا قیمت لایت کوین صعودی خواهد شد؟ + آینده لایت کوین

در سایت‌هایی مانند سایت PricePrediction، آینده ارزهای دیجیتال پیش بینی شده است. در این سایت، با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل تکنیکال بر روی قیمت‌های قبلی لایت کوین، پیش‌بینی‌هایی انجام شده که ممکن است با توجه به شرایط صعودی یا نزولی در بازار کریپتو، درست یا غلط باشد. برای پیش‌بینی قیمت لایت کوین، داده‌هایی از قبیل قیمت لایت کوین در گذشته، حجم تراکنش‌های انجام شده در شبکه لایت کوین، مارکت کپ لایت کوین و ... مورد نیاز است.

با توجه به تحلیل‌های تکنیکال انجام شده بر روی قیمت این رمز ارز، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال 2022، قیمت لایت کوین حداقل به سطح 80.43 دلار برسد. بالاترین قیمت لایت کوین تا پایان سال 2022، قیمت 94.71 دلار پیش‌بینی شده است. لازم به ذکر است این پیش بینی‌ها صرفا بر اساس احتمالا بیان شده و ممکن است اشتباه باشند؛ بنابراین همواره حد سود و ضرر را در معاملات خود مشخص کنید.

آیا لایت کوین در سال 2023 آینده روشنی خواهد داشت؟

آیا قیمت لایت کوین صعودی خواهد شد؟ + آینده لایت کوین

بعد از تجزیه و تحلیل قیمت‌ لایت کوین در سال‌های گذشته، حداقل قیمت لایت کوین در سال 2023، 122.13 دلار پیش‌بینی شده و حداکثر قیمت مورد انتظار برای لایت کوین در سال 2023، 138.87 دلار پیش‌بینی شده است. علاوه بر این؛ به طور متوسط ممکن است قیمت معاملات لایت کوین در سال 2023 به 125.45 دلار برسد.

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای لایت کوین در سال‌های آتی و قیمت فعلی آن؛ می‌توان گفت در صورتی که روند بازار کریپتو رو به بهبود باشد و خبرهای بد بازار آن را تحت تاثیر قرار ندهند، آینده خوبی در سال 2023، در انتظار لایت کوین خواهد بود.

شما می‌توانید جهت خرید ارز دیجیتال لایت کوین، به وب‌سایت ارزپایا مراجعه کرده و به راحتی اقدام به خرید لایت کوین کنید. این صرافی امکان خرید لایت کوین در سریع‌ترین زمان و کمترین کارمزد را فراهم کرده است. همچنین پشتیبانان ارزپایا به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. برای ارتباط با آن‌ها می‌توانید با شماره 02128427250 تماس بگیرید.

کد خبر 596919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.