تاکسیرانان بندرانزلی در انتظار بیمه تامین اجتماعی

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی گفت: حدود ۹۰۰ نفر از ‌مالکان تاکسی و رانندگان کمکی این سازمان در انتظار بیمه تامین اجتماعی هستند و داشتن بیمه، یکی از مطالبات جدی و بحق تاکسیرانان است.

حسین بیک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ سازمان تأمین اجتماعی، سامانه مربوط به بیمه رانندگان تاکسی را محدود کرده است و امکان تغییر در این سامانه وجود ندارد؛ رانندگانی که قبل از بسته شدن سایت اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، اکنون نیز بیمه آن‌ها تداوم دارد و مابقی تاکسیرانان مشمول حمایت دولت در این حوزه طی سال‌های اخیر نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های تاکسیرانان، بسته شدن سامانه تأمین اجتماعی و فراهم نبودن ثبت‌نام بیمه رانندگان است، افزود: با وجود اینکه سال گذشته مسئولان متولی اعلام کردند که سامانه بیمه تأمین اجتماعی تاکسیرانان دوباره برقرار می‌شود، اما تاکنون این امکان فراهم نشده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی با بیان اینکه درحال‌حاضر حدود ۹۰۰ نفر از تاکسیرانان این سازمان بیمه تأمین اجتماعی ندارند و داشتن بیمه یکی از مطالبات جدی و بحق رانندگان تاکسی است، خاطرنشان کرد: هزینه بیمه آزاد برای تاکسیرانان سنگین است و رانندگان توان پرداخت آن را ندارند.

بیک‌زاده با بیان اینکه تاکسیرانان باید مشمول حمایت دولت در بخش یارانه بیمه تأمین اجتماعی شوند، تاکید کرد: داشتن بیمه تأمین اجتماعی از حقوق اولیه رانندگان حمل‌ونقل عمومی است و این قشر آسیب‌پذیر، بدون بیمه از داشتن خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی محروم هستند.

وی با بیان اینکه داشتن بیمه به دغدغه فکری رانندگان تاکسی تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از تاکسیرانان بندرانزلی بعد از سال‌ها فعالیت، هنوز بیمه نشده‌اند و این افراد در زمان بیمار شدن خود و اعضای خانواده، در تأمین هزینه‌های درمان با مشکل جدی مواجه می‌شوند؛ بنابراین از مسئولان متولی انتظار داریم هر سریع‌تر امکان بهره‌مندی رانندگان تاکسی از بیمه تأمین اجتماعی را فراهم کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی گفت: در ناوگان این سازمان تعداد یک هزار و ۳۹۶ دستگاه تاکسی وجود دارد که از این تعداد ۶۸۸ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۲۶۳ دستگاه خط ویژه، ۱۳۰ دستگاه بی‌سیم و ۳۱۵ دستگاه تاکسی تلفنی در دفاتر آژانس فعال است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 596830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.