مخدوش‌کردن پلاک خط قرمز پلیس/۳۵۰۰ مورد اعمال قانون مخدوش کردن پلاک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از ۳۵۰۰ مورد اعمال قانون پوشاندن، دستکاری و مخدوش کردن پلاک در تیرماه امسال خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افرادی که پلاک خودروی خود را دستکاری می‌کنند حقوق دیگر شهروندان را تضییع می‌کنند، چون ممکن است برای دیگران جریمه ناحق ثبت شود و مردم خواستار برخورد قاطع پلیس با رانندگان مخدوش‌کننده پلاک هستند.

وی با اشاره به انجام ۳۵۰۰ مورد اعمال قانون پوشاندن، دستکاری و مخدوش کردن پلاک در تیرماه امسال، افزود: مجرمان حرفه‌ای با دستکاری و پوشش در پلاک خودرو، مرتکب انواع جرایم از قبیل سرقت، زورگیری، مزاحمت برای نوامیس می‌شوند و از این شرایط نهایت بهره‌برداری را می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه پوشاندن پلاک با قاب‌های شیشه‌ای و دودی به قصد فرار از ثبت تخلفات رانندگی توسط دوربین‌ها جرم محسوب می‌شود، گفت: پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی رانندگان متخلف اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پلاک، هویت وسیله نقلیه است و براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک جرم است و با مجرم برابر قانون رفتار خواهد شد.

کد خبر 596697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.