رسیدن تست‌های مثبت به ۴۰ تا ۵۰ درصد/تعداد بیماران بستری تفاوتی نداشته است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بهبود یافتن یا وخیم شدن شرایط پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: درصد تست‌های مثبت ثبت شده در استان از ۵۰ تا ۶۰ درصد به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است.

پژمان عقدک، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۱۲ شهرستان قرمز استان اصفهان از هفته گذشته به چهار شهرستان تقلیل یافته، هفت شهرستان نارنجی به ۱۱ شهرستان رسیده و هفت شهرستان مابقی زرد است؛ مطابق این اطلاعات وضعیت استان اصفهان در مقابله با بیماری کرونا بهبود یافته است اما در هفته‌های آینده بهبودی کلی یا وخیم شدن شرایط پیش‌بینی نمی‌شود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد، تست ۵۴۱ نفر مثبت ثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه درصد تست‌های مثبت ثبت شده در استان از ۵۰ تا ۶۰ درصد به ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: تعداد مراجعان و تست‌های مثبت نسبت به یک تا دو هفته گذشته کاهش یافته اما تعداد افراد بستری و بستری شدگان در بخش ICU تفاوت چندانی نداشته است و مرگ‌ومیر نیز همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سبد واکسن استان اصفهان به جز واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک تکمیل است، ادامه داد: پوشش اول و دوم واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان همچنان ۸۶ و ۷۷ درصد است، دوز سوم ۳۹ درصد و پوشش واکسیناسیون دوز چهارم حدود ۳.۵ درصد و فاقد افزایش جدی بوده است.

عقدک با اشاره به تشدید تجمعات در روزها و ماه‌های آینده، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری مراسم اربعین تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

کد خبر 596639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.