بررسی سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری  در شورای ششم تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر پیرامون سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران طرح نظرات خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز_ یک‌شنبه بیست‌وسوم مردادماه‌_ در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت طرح سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص این طرح نظرات خود را به صورت مکتوب برای کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کرده است.

وی با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر چهار ساله شدن برنامه توسعه شهری، ادامه داد: بر اساس بند ۱، ۴ و ۸ ذیل الزامات اجرایی طرح جامع شهر تهران مصوب سال ۱۳۸۶ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که بیان می‌کند، شهرداری تهران موظف است ضمن رعایت ضوابط و مقررات طرح‌های جامع و تفصیلی و اسناد مصوب طرح‌های موضعی و موضوعی شهر تهران، تمام اقدامات و برنامه‌های توسعه و عمران پنج ساله خود و به تبع آن برنامه و بودجه سالانه شهرداری را بر اساس و منطبق با مفاد طرح‌های جامع و تفصیلی مصوب و ضوابط و مقررات آنها تهیه و تنظیم کرده و پس از تصویب شورای اسلامی شهر به مورد اجرا بگذارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌های پنج ساله شهر تهران برشی از طرح جامع و تفصیلی است و مطابق با ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۱۳۴۷ برنامه‌های پنج ساله شهرداری باید در چهارچوب طرح جامع و تفصیلی تنظیم شود و مطابق اسناد بالادستی، سند بودجه سنواتی نیز باید برشی از طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران باشد.

وی گفت: سوال این است که آیا بر اساس این مفاد قانونی شورای اسلامی شهر از مجوز لازم برای چهار ساله کردن برنامه برخوردار است؟

کد خبر 596398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.