تاکسی‌های فرسوده بندرانزلی نوسازی می‌شود؟

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی گفت: دولت برای تشویق تاکسیرانان به نوسازی خودروها باید تسهیلات مناسب و کم‌بهره به آنان اختصاص دهد تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

حسین بیک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری بندرانزلی، تعداد ۶۸۸ دستگاه تاکسی درون‌شهری وجود دارد که حدود ۴۵ درصد آن فرسوده است.

وی افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰، ۱۶۰ نفر از مالکان تاکسی‌های شهری فرسوده با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، خودروی خود را نوسازی کردند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی خاطرنشان کرد: ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری و نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت آن، تاکسیرانان شهر را با مشکل مواجه کرده است.

بیک‌زاده با بیان اینکه خودروهای سمند و ۴۰۵ از چرخه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج شده و درحال‌حاضر مدل خودروی جایگزین مشخص نشده است، تصریح کرد: در آخرین مرحله، خودروی سمندLX EF7 با قیمت مصوب حدود ۱۶۳ میلیون تومان جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های درون‌شهری در نظر گرفته شده بود که تاکسیرانان بندرانزلی به دلیل شرایط نامناسب مالی، توان پرداخت این مبلغ را نداشتند.

وی گفت: با رایزنی سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی با بانک ملی شعبه مرکزی این شهر، مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام بانکی با سود ۱۸ درصد با ارائه پروانه تاکسیرانی به عنوان ضامن، به تعدادی از رانندگان تاکسی برای نوسازی خودرو پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی تاکید کرد: دولت برای تشویق تاکسیرانان به نوسازی خودروها باید تسهیلاتی مناسب و کم‌بهره به آنان اختصاص دهد تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 596166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.