راهی جز ترویج شهرک‌های صنعتی غیردولتی نداریم

معاون اقتصادی استاندار یزد گفت: راهی به‌جز ترویج شهرک‌های غیردولتی نداریم و درحال‌حاضر شهرک‌های داخلی با زیان روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمسعود عظیمی پیش از ظهر امروز _بیست‌ودوم مردادماه_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد اظهار کرد: در وزارت نیرو اگر فعالیت‌ها براساس علم پیش نرود هر روز با یک مشکل مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید گزارشی از وضعیت کولرهای گازی در منازل مسکونی به ویژه در حوزه سلامت مردم با توجه به شرایط اقلیمی یزد ارائه شود و ببینیم چه اتفاقی رخ داده است.

معاون اقتصادی استاندار یزد افزود: چند سال قبل به دلیل یکجانبه‌نگری در حوزه آب، همه به سمت نصب کولرهای گازی رفتند و اکنون با مشکل کمبود برق روبه‌رو هستیم که نتیجه همان اقدامات یک‌جانبه است.

عظیمی در ارتباط با بحث شهرک‌های صنعتی گفت: راهی جز ترویج شهرک‌های غیردولتی نداریم و در حال حاضر شهرک‌های داخلی با زیان روبه‌رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: تنها در مناطق محروم و نقاطی که سرمایه‌گذاران حاضر به حضور در آن منطقه نیستند نباید از منابع شرکت شهرک‌های صنعتی استفاده شود و حتماً باید ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده شود.

معاون اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه شهرک صنعتی اشکذر هم خارج از محدوده و اختیارات شرکت شهرک‌های صنعتی است گفت: در شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون به یک بلوغی رسیده‌ایم و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه هرچه بیشتر استان استفاده کنیم.

عظیمی گفت: در ایجاد شهرک‌های صنعتی غیر دولتی دستگاه‌هایی که باید به ۱۹ استعلام پاسخ دهند کمک کنند تا بتوانیم شهرک‌های صنعتی در نقاط مختلف استان را توسط بخش خصوصی ایجاد کنیم.

سیدحبیب‌الله میرغفوری رئیس دانشگاه یزد نیز در این نشست اظهار کرد: باید مرکز کارآفرینی و نوآوری با همکاری پارک ایجاد شود و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این حوزه فعالیت دارند به صورت واحد در ارتباط با معضلات موجود در حوزه آب و برق فعالیت کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از اقدامات را می‌توان با همکاری بنیاد نخبگان و دانشگاه برطرف کرد و به همین دلیل باید از این ظرفیت به درستی استفاده لازم را ببریم.

کد خبر 596035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.