ردیابی کاربران توسط فیس‌بوک و اینستاگرام

یک محقق با مطالعه روی عملکرد فیس‌بوک و اینستاگرام به این نتیجه رسید که این دو پلتفرم از طریق مرورگرهای درون برنامه‌ای کاربران را ردیابی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

سیستم VoIP دروازه‌ای برای ورود به سطح جدیدی از ارتباط

با «تکنولوژی ویپ» دیگر نگرانی برای برقراری ارتباط نخواهید داشت. راه‌اندازی VoIP یکی از بهترین راهکارها برای سیستم ارتباط تلفنی شرکت است و امروزه این فناوری کاملاً جایگزین سانترال شده است. مخفف عبارت Voice-Over-Internet Protocol بوده و نوعی سیستم تلفنی است که تماس‌ها را از طریق اتصال به اینترنت برقرار می‌کند. یک سیستم VoIP می‌تواند داده‌های صوتی را دریافت کند و آن‌ها را به فایل‌های دیجیتالی قابل انتقال تبدیل سازد، سپس این فایل‌های دیجیتالی توسط تلفن گیرنده در انتهای تماس رمزگشایی می‌شود.

«ویپ» کیفیت تماس بسیار بالایی دارد، هزینه‌های سازمان را کاهش می‌دهد و علاوه بر در اختیار داشتن یک سیستم تلفن پیشرفته و حرفه‌ای، امکانات بی‌نظیر دیگری را نیز برای سازمان شما به ارمغان می‌آورد.

اتصال ۸۰۸ خانوار روستایی اصفهان به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۸۰۸ خانوار این استان با پوشش جمعیتی دو هزار و ۲۸۰ نفر با احداث یک سایت و ارتقای چهار سایت روستایی با فناوری نسل سوم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

وی ادامه داد: با احداث و ارتقای این سایت‌ها، روستاهای ماربر، حسین‌آباد، خلیلی، شیرازان، کچوسنگ، لشکرکوه، تجره، پنداس، پروانه، قلعه عبدالله، مارچی، جمبزه و سریان استان اصفهان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

ردیابی کاربران توسط فیس‌بوک و اینستاگرام از طریق مرورگرهای درون برنامه‌ای

یک محقق با مطالعه روی عملکرد فیس‌بوک و اینستاگرام به این نتیجه رسید که این دو پلتفرم از طریق مرورگرهای درون برنامه‌ای کاربران را ردیابی می‌کنند. اگر از وب‌سایتی که در فیس‌بوک و اینستاگرام می‌بینید، بازدید کنید احتمالاً متوجه می‌شوید که به مرورگر انتخابی خود هدایت نمی‌شوید، بلکه به یک مرورگر درون برنامه‌ای سفارشی می‌روید. فلیکس کراوس، یک محقق کشف کرده که این مرورگرها کد جاوا اسکریپت را به هر وب‌سایتی که توسط کاربران بازدید شود، تزریق می‌کنند و به متا اجازه می‌دهند تا کاربران را در بین وب سایت‌ها ردیابی کند.

دولت سیزدهم به دنبال ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری برای منازل و کسب‌وکارها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آستانه یک‌سالگی دولت سیزدهم گفت: توسعه فناوری فیبرنوری در کشور، پروژه‌ای است در این دولت با جدیت دنبال می‌شود و تا پایان دولت بیست میلیون از خانوارها و کسب و کارهای کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهند گرفت.

اخذ مجوز ۵۷ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان چهارمحال‌وبختیاری

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقرار بیش از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این پارک، گفت: از این میان ۵۷ شرکت موفق به اخذ مجوز دانش بنیان شده و بیش از ۹۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند.

باز کردن چند تب به‌ویندوز ۱۱ اضافه شد

مایکروسافت به‌تازگی پیش‌نمایش نسخه ۲۵۱۷۹ ویندوز ۱۱ را عرضه کرده است تا ویژگی‌های جدید آن از جمله امکان بازکردن تب‌های جدید در فایل اکسپلور، زبان کیبورد Tamil Anjal و سایر به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در این نسخه آزمایشی را مورد بررسی قرار داده و بازخوردهای خود را به توسعه‌دهندگان ارائه کنند.

تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5G معرفی شد

شرکت شیائومی در کنار گوشی تاشدنی Mi Mix Fold 2 و گجت‌های پوشیدنی جدید خود از تبلتی به نام Mi Pad 5 Pro 5G نیز رونمایی کرد. Mi Pad 5 Pro 5G دارای صفحه‌نمایش ۱۲.۴ اینچی با وضوح تصویر 2.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. نمایشگر این تبلت از پنل IPS LCD با پوشش فضای رنگی DCI-P3 و روشنایی حداکثری ۵۰۰ نیتی بهره می‌برد.

تبلت Mi Pad 5 Pro 5G به تراشه Snapdragon870 مجهز شده است و در سه نسخه با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

از دیگر ویژگی‌های تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5G می‌توان به باتری بسیار حجیم ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که از فناوری شارژ سریع با حداکثر توان ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند و بر اساس ادعای شرکت سازنده قادر است باتری محصول را ظرف ۶۸ دقیقه به صورت کامل شارژ کند. یک دوربین سه‌گانه نیز در پنل پشتی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro 5۵G تعبیه شده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو ماژول دو مگاپیکسلی است.

کد خبر 595992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.