خبرنگاران نظام اسلامی را در فضای غبارآلود رسانه یاری دهند

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با اشاره به ارتباط خوب دولت با رسانه‌ها گفت: دست یاری به سوی شما دراز می‌کنیم و انتظار از فعالان حوزه رسانه این است که نظام اسلامی را در این فضای غبارآلود رسانه که برخی حق را ناحق و حرکت مثبت را منفی جلوه می‌دهند، یاری دهند.

به گزارش ایمنا، محمدصادق خیاطیان روز شنبه _بیست‌ودوم مردادماه_ در نشست خبری مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با گرامیداشت روز خبرنگار به ویژه شهدای خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران راویانی هستند که از خودشان کمتر روایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره چند خبرگزاری گذشته است، افزود: امروز وقتی از حوزه اطلاع‌رسانی صحبت می‌کنیم، درباره یک سیستم متکثر اطلاع‌رسانی حرف می‌زنیم و اگر نتوانیم خود را در این اکوسیستم خوب جاگذاری و فعالیت کنیم، از این فضا عقب خواهیم ماند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با اشاره به ارتباط خوب بین دولت و رسانه‌ها گفت: دست یاری به سوی شما دراز می‌کنیم و انتظار از فعالان حوزه رسانه این است که نظام اسلامی را در این فضای غبارآلود رسانه که برخی حق را ناحق و حرکت مثبت را منفی جلوه می‌دهند، یاری دهند و خلاقیت‌ها و حس مسئولیت‌ها باید بیشتر از قبل باشد.

وی با بیان اینکه نگاه تحلیلی رسانه‌ها در رفع دغدغه‌ها و مسائل مردم کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: در ایام انتخابات سال ۱۴۰۰ گروه‌های مختلف اقتصادی و صاحبان کسب و کار نزد آیت‌الله رئیسی آمدند و نکاتی را درباره در سیستم مردمی کردن یارانه‌ها مطرح کردند و اغلب آنها هم روی حذف ارز ترجیحی تأکید داشتند و از رانتی بودن و اثربخش نبودن آن سخن می‌گفتند.

خیاطیان افزود: این موضوع بر اساس همان نگاه اتفاق افتاد؛ فارغ از اینکه در اجرای این سیاست اشکالاتی وجود دارد یا ندارد، بعد از اجرای طرح همین صاحبان کسب و کار به دلیل ملاحظاتی از توضیح دادن برای مردم امتناع کردند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تبیین و توسعه مفهومی، امتداد اجتماعی موضوع، رصد و پایش گفتمان را سه موضوع مهم در ترویج گفتمان جمهوریت و عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم دانست و گفت: جمهوریت به معنای حضور مردم در همه صحنه‌ها است؛ نه صرفاً حضور در انتخابات.

منبع: ایرنا

کد خبر 595986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.