سهم ناچیز معلمان غیرانتفاعی از شهریه‌های نجومی

در شرایطی این روزها شهریه‌های مدارس نجومی شده که کمترین دریافتی سهم معلمان غیرانتفاعی است. معلمان این مدارس گلایه دارند که در ثبت میزان حقوق معلم در سامانه وزارت آموزش و پرورش جهت رتبه‌بندی مدرسه، آنچه وارد می‌شود با حقوقی که می‌گیریم مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با افزایش شهریه‌های مدارس غیردولتی همچنان گلایه معلمان این مدارس پایین بودن حقوق آنان است در برخی موارد معلمان این مدارس عنوان می‌کنند اگر دریافتی حقوق‌شان سه میلیون تومان است، مدیر در سامانه میزان دریافتی او را شش میلیون تومان وارد می‌کند، تا بر همین اساس امتیاز عملکردی مدرسه ارتقا پیدا کند و مجوزی برای افزایش شهریه مصوب برای سال آینده شود، معلمان نیز برای آنکه سابقه‌شان از سامانه حذف نشود با این شرایط کنار می‌آیند.

در این باره محمدمهدی ملاکی، رئیس اداره مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن اشاره به گلایه معلمان غیرانتفاعی به‌خاطر حقوق پایین‌شان، اظهار می‌کند: طرحی برای ساماندهی شرایط معلمان در مدارس غیرانتفاعی در حال بررسی است که اگر تصویب شود شرایط معیشتی معلمان ارتقا پیدا می‌کند.

پرداخت حقوق اداره کار و بیمه کامل به مدرسان غیرانتفاعی

وی در زمینه این طرح می‌گوید: همه مدارس غیردولتی کشور در سال تحصیلی جدید هم حقوق‌شان و هم بیمه آن‌ها تغییر می‌کند یعنی حقوقشان حقوق اداره کار می‌شود و بیمه هم سی روزه پرداخت می‌شود و این چیزی است که مصوبه وزارت است و برای تصویب به مجلس رفته است، در صورت تصویب، قطع به یقین اجرا می‌شود؛ و اینکه در سامانه مدارس، مؤسسان رقم‌هایی اعلام می‌کنند و غافل از این هستند که حقوق باید از طریق همین سامانه جدید پرداخت شود؛ بنابراین مؤسسان مدارس نمی‌توانند کمتر پرداخت کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر می‌افزاید: باید صبر کرد تا مهرماه بیاید و هنوز مهرماه نیامده همکاران ما نمی‌توانند قضاوت کنند که آیا مؤسسان می‌خواهند پرداخت کنند یا خیر؟ یا اصلاً می‌توانند پرداخت نکنند؟ این طرح چیزی است که مصوب است و وقتی بخشنامه‌ای اجرا می‌شود هیچ مؤسسی نمی‌تواند از آن فرار کند یا انجام ندهد.

مجوز افزایش ۲۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی

وی خاطرنشان می‌کند: مدرسان و معلمان این نوع مدارس باید تا پایان مهرماه و زمان پرداخت حقوق صبر کنند و ما هم مدافع حقوق معلمان و حقوق مؤسس هستیم و هم حقوق مردم یعنی دانش‌آموز و اولیا؛ و هدف ما این است که این بخشنامه‌ها به نحو احسن در مدارس اجرا شود.

ملاکی در زمینه میزان افزایش شهریه امسال مدارس تصریح می‌کند: امسال مجوز افزایش ۲۰ درصدی شهریه به مدارس غیردولتی استان داده شده و نرخ نهایی هر مدرسه بر اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس، فضا، میزان اجاره بها، تجهیزات و هزینه سرانه نیروی انسانی مدارس مشخص گردیده است.

کد خبر 595954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.