از پایان شهریور با رمزارزهای خود کالا وارد کنید/رمزارز در کشور به رسمیت شناخته شد

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: واردات در ازای رمزارزهایی که در داخل به صورت قانونی استخراج شده، آزاد است. به عبارتی هر کسی که رمزارز رسمی استخراج شده دارد، از پایان شهریورماه می‌تواند با رمزارز خود واردات انجام دهد و فعلاً بحث صادرات را نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا پیمان‌پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور روز سه‌شنبه _هجدهم مردادماه_ در توئیتر اعلام کرد: این هفته اولین سفارش واردات رسمی با رمزارز به ارزش ۱۰ میلیون دلار با موفقیت انجام شد.

از پایان شهریور با رمزارزهای خود کالا وارد کنید/رمزارز در کشور به رسمیت شناخته شد

پیمان‌پاک با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر در خصوص ثبت سفارش واردات خودرو به میزان ۱۰ میلیون دلار از طریق رمز ارز گفت: طبق موافقتنامه‌ای که میان رئیس بانک مرکزی و وزیر صمت منعقد شد، استفاده از رمزارزها به عنوان یک ابزار توسعه تجارت مطرح شد.

به نظر می‌رسد که رمزارزها در کشور به رسمیت شناخته شده اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است و گویا برای به رسمت شناختن رمزارزها برای مبادلات تجاری مقاومت وجود دارد. به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی کشورها رمزارز را به رسمیت شناختند، اما اعلام رسمی نمی‌کنند. مقاومت‌ها به زودی از بین می‌رود و به همین علت ما برنامه‌ریزی جهت استفاده از این ظرفیت را انجام دادیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: واردات در ازای رمزارزهایی که در داخل به صورت قانونی استخراج شده‌اند آزاد است. به عبارتی هر کسی که رمزارز رسمی استخراج شده دارد، از پایان شهریورماه می‌تواند با رمزارز خود واردات انجام دهد و فعلاً بحث صادرات را نداریم.

وی همچنین اعلام کرد: بر اساس بلاکچین در خارج از مرزها بستری فراهم کردیم که تاجر می‌تواند رمزارز بگیرد و در ازای آن، واردات انجام دهد.

کد خبر 595898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.