۲ فرنگی‌کار ایران فینالیست شدند

دو فرنگی‌کار کشورمان در پنج وزن نخست بازی‌های کشورهای اسلامی راهی فینال شدند.

به گزارش ایمنا، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ساعت ۱۳ امروز (جمعه) در شهر قونیه ترکیه در حال برگزاری است و در پایان مسابقات مقدماتی دو نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند و دو نماینده در دیدار رده بندی حضور دارند.

در پایان مسابقات صبح، شیرزاد بهشتی طلا در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و محمدحسینوند پناهی در وزن ۵۵ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز راهی دیدار رده بندی شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد حسینوند پناهی در دور اول با نتیجه هفت بر صفر بوراک اوزون از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. حسینوند در این دیدار به مصاف اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان می‌رود.

در وزن ۶۳ کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ از سد فیروز میرزارجب اف از تاجیکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه چهار بر سه مقابل تورابک تیرکاشیف از ازبکستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر شهروز اوچیلوف از تاجیکستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه هفت بر چهار از سد میرزابک رحمت اف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری در دور اول با نتیجه پنج بر دو مغلوب محمدقدیر رسول اف از ازبکستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، گرمسیری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر عارف نیفتولایف از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه هفت بر سه مقابل اوزور ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف برنده کشتی میان آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان و آدم بودجملین از الجزایر می‌رود.

این مسابقات امشب با معرفی نفرات برتر به پایان می‌رسد و رقابت‌های پنج وزن دوم نیز فردا (شنبه) برگزار می‌شود.

منبع: مشرق‌نیوز
کد خبر 595777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.