طب سوزنی خطر بروز دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که طب سوزنی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ این روش هزاران سال است که برای درمان تعدادی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری طب سوزنی بر خطر بروز دیابت، مطالعه جدیدی انجام دادند؛ آن‌ها برای نیل به این هدف، بیش از ۱۲ مطالعه قبلی که اثرات طب سوزنی را در بیش از ۳۰۰۰ فرد مبتلا به پیش‌دیابت پوشش می‌داد، تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که طب سوزنی ممکن است خطر ابتلاء به پیش‌دیابت را کاهش دهد، وضعیتی که در نهایت می‌تواند باعث بروز دیابت نوع دوم شود. همچنین درمان طب سوزنی ممکن است به بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به پیش‌دیابت کمک کند. این روش درمانی می‌تواند به صورت قابل‌توجهی نشانگرهای کلیدی پیش‌دیابت را بهبود ببخشد و بروز این وضعیت را کاهش دهد.

به گفته محققان بیماری پیش‌دیابت یا اختلال در تحمل گلوکز، وضعیتی است که در آن قند خون افزایش پیدا می‌کند، اما به اندازه‌ای بالا نیست که بتوان آن را دیابت تلقی کرد. این یک علامت هشدار دهنده است که بدن در حال شروع به مقاوم شدن در برابر انسولین است. طب سوزنی به طور کلی زمانی ایمن تلقی می‌شود که توسط یک پزشک مجرب و آموزش‌دیده که از سوزن‌های استریل استفاده می‌کند، انجام شود. انجام نادرست طب سوزنی ممکن است عوارض جانبی جدی به همراه داشته باشد.

کد خبر 595770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.