رعایت استانداردها در هتلداری به رشد صنعت گردشگری اصفهان کمک می‌کند

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: رعایت استانداردها و موارد ایمنی در هتلداری به افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی و رشد و رونق صنعت گردشگری در استان کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمود فرمانی اظهار کرد: اخذ استاندارد برای هتل‌ها اجباری نیست، اما هتل‌ها می‌توانند با رعایت موارد استاندارد، زمینه رضایتمندی هرچه بیشتر مسافران و گردشگران را فراهم کنند که این موضوع در اصفهان با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در آن، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور مطرح است، اظهار داشت: در یک همکاری مشترک با اداره کل میراث فرهنگی استان در صدد ارتقای سطح استانداردسازی خدمات هتلداری هستیم.

فرمانی اضافه کرد: هرچه شاخص‌ها و استانداردهای خدمت‌رسانی در هتل‌ها ارتقا یابد به نفع صاحب خدمت و خدمت گیرندگان یعنی مردم است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان اصفهان بر اساس وظایف حاکمیتی از هتل‌ها بازدید می‌کند، خاطرنشان کرد: این بازدیدها با هدف برخورد نیست زیرا اخذ استاندارد برای آنها اجباری نیست، اما می‌کوشیم تا با بررسی وضعیت موجود به صنعت هتلداری برای ارتقای شاخص‌ها مطابق با استانداردها کمک کنیم.

مدیرکل استاندارد اصفهان با بیان اینکه هتل‌ها می‌توانند برای دریافت استاندارد تشویقی اقدام کنند، تصریح کرد: تاکنون یک هتل در استان موفق به دریافت این گواهی شده است که می‌تواند در چارچوب قانون از آن بهره‌برداری کند.

فرمانی با اشاره به اینکه در خدمات هتلداری مسائل کیفی، کمی و ایمنی مطرح است، اظهار داشت: پذیرش مهمانان به‌صورت حضوری یا مجازی، ارائه خدمات الکترونیکی، غذا و آشپزخانه، نظافت و بهداشت، ایمنی آسانسور، پله‌ها، انبارداری، اتاق‌ها و تجهیزات آتش نشانی از جمله موارد مورد بررسی در بازدید از هتل‌ها و ممیزی آنها است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای اداره کل استاندارد استان از هتل‌ها انجام شده است، گفت: در حال تهیه فهرست شاخص‌ها، تشکیل تیم‌های فنی و هماهنگی با انجمن‌ها و اداره‌های مربوطه هستیم و امیدواریم کار ارتقای سطح استانداردسازی خدمات از اول شهریور آغاز شود.

فرمانی همچنین با تاکید بر اینکه آسانسورها مشمول استاندارد اجباری هستند و باید تاییدیه ایمنی داشته باشند، تصریح کرد: لازم است این موضوع در اماکن عمومی از جمله هتل‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمان‌پذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

این استان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 595694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.