بحران آب شرب شهرکرد/ هوشمندسازی از حرف تا عمل

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسیرانی فومن الزامی شد»، «روستایی با مردمان چشم‌آبی در کجور»، «هوشمندسازی شهری؛ از حرف تا عمل»، «برگزاری آئین نخل‌گردانی در گوگد»، «برگزاری آئین‌ها وابسته به جغرافیای شهر است»، «پیام مدیریت شهری شهرکرد به مناسبت روز خبرنگار»، «نصب پرچم ۱۸۰ مترمربعی در گلپایگان»، «مدیریت شهری شهرکرد به دنبال حل بحران آب شرب»، «نباید در خصوص حیوانات شهری احساسی عمل کرد / آموزش حلقه مفقوده تعامل شهر و طبیعت»، «خدمت‌رسانی شهرداری خرم‌آباد به عزاداران حسینی» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسیرانی فومن الزامی شد

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسیرانی فومن الزامی شد» بود.

جواد جباری، سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن گفت: در زمان شیوع پیک کرونا، استفاده از ماسک توسط رانندگان و مسافران در محیط تاکسی الزامی است.

روستایی با مردمان چشم‌آبی در کجور

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته «روستایی با مردمان چشم‌آبی در کجور» بود.

روستای نیچکوه یکی از روستاهای زیبای منطقه کوهستانی کجور و در فاصله بیش از ۷۵ کیلومتری شهرستان نوشهر و ۴۰ کیلومتری شهر پول مرکز بخش کجور واقع شده است. این روستا دارای مردمانی مهربان و میهمان‌نواز با چهره‌های سرخ و چشمان آبی است. مردم این روستا در گذشته چشم‌آبی بودند و این ویژگی را با ازدواج با هم‌محلی‌های خود حفظ کردند و به روستای چشم‌آبی‌ها معروف شده‌اند.

هوشمندسازی شهری؛ از حرف تا عمل

«هوشمندسازی شهری؛ از حرف تا عمل» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

با وجود مزایای بسیار شهرهای هوشمند، تحقق آن تا به امروز دشوار و با چالش‌های متعددی مواجه بوده است و بسیاری از شهرها در پیاده‌سازی راهبردهای شهر هوشمند ناموفق بوده‌اند؛ در گفت‌وگو با فرانک باقری، کارشناس شهرسازی ضرورت و ابعاد مختلف شهر هوشمند بررسی شد.

برگزاری آئین نخل‌گردانی در گوگد

حسین علی‌محمدی، شهردار گوگد گفت: پس از گذشت دو سال از لغو مراسم نخل‌گردانی به دلیل شیوع کرونا، امسال این آئین ۳۰۰ ساله هم‌زمان با دوازدهم ماه محرم برگزار می‌شود.

برگزاری آئین‌ها وابسته به جغرافیای شهر است

«برگزاری آئین‌ها وابسته به جغرافیای شهر است» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

فرزاد مؤمنی، یک کارشناس شهرسازی گفت: زمانی که المان و کالبد شهرها با آداب و رسوم موجود در آن‌ها هماهنگ باشد، گفتمان مثبتی در شهر شکل می‌گیرد و در گذر زمان به برند شهر و منطقه تبدیل می‌شود.

پیام مدیریت شهری شهرکرد به مناسبت روز خبرنگار

مدیریت شهری شهرکرد به مناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

هفدهم مردادماه تداعی کننده یاد شهید والا مقام عرصه اطلاع‌رسانی «محمود صارمی» است. بزرگ‌مردی که عروج ملکوتی او بهانه‌ای است برای گرامیداشت روز خبرنگار، این روز یادآور مجاهدت‌های زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ آگاهی‌بخشی را بر دوش کشیده و خالصانه و بی‌ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده‌اند، بی‌شک طلایه داران این سلسله، راهیان وادی آگاهی و نیک‌اندیشی و مجاهدانی هستند که در آگاهی‌بخشی و نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکب می‌سازند.

نصب پرچم ۱۸۰ مترمربعی در گلپایگان

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان با اشاره به اهتزار پرچم ویژه ایام محرم به مساحت ۱۸۰ مترمربع بر فراز منبع آب پارک شهر، گفت: سه پروژکتور مزین به نام حضرت اباعبدالله (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در میادین فردوسی، جانبازان و خیابان شهید رجایی این شهر نصب شده است.

مدیریت شهری شهرکرد به دنبال حل بحران آب شرب

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته «مدیریت شهری شهرکرد به دنبال حل بحران آب شرب» بود.

شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با توجه به گل آلود شدن چشمه کوهرنگ و امکان تداوم این وضعیت از اهالی شهرهای شهرکرد، چلگرد، باباحیدر، فارسان، فیل آباد، سورشجان و روستاهای مسیر خط انتقال کوهرنگ درخواست کرد در مصرف آب حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورند، اما کدورت آب به دلیل سیلاب‌های اخیر بالا است، به نحوی که آب چشمه کوهرنگ از مدار بهره‌برداری خارج شده و در حال حاضر به شهروندان با تانکر آبرسانی می‌شود.

عبدالصادق نجفی، سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: طی این مدت، همکاری، سرکشی و نظارت بر فعالیت اکیپ‌های شهرداری در شرکت آبفای شهری انجام و هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها و مسئولان استانی انجام شده است.

نباید در خصوص حیوانات شهری احساسی عمل کرد

«نباید در خصوص حیوانات شهری احساسی عمل کرد / آموزش حلقه مفقوده تعامل شهر و طبیعت» از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

بحران‌های زیست‌محیطی در همه سطوح به خصوص در سطح شهرها به چالشی بزرگ برای شهرنشینان و مدیران شهری تبدیل شده است و کارشناسان حوزه محیط زیست در تلاش برای یافتن راه‌حلی جامع هستند تا بتوان در عین توسعه محیط زیستی سالم داشت.

در گفت‌وگو با علی شاه‌علی، کارشناس ارشد محیط زیست، آلودگی و مدیریت پسماند، مفاهیم محیط زیست شهری و چگونگی ارتباط مؤثر شهرنشینان با طبیعت بررسی شد.

خدمت‌رسانی شهرداری خرم‌آباد به عزاداران حسینی

سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد گفت: ۴۵۰ نیروی شهرداری در حوزه‌های مختلف اداری، تنظیف، عمران، فضای سبز و خدمات به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی کردند.

کد خبر 595667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.