در سال جاری آموزش غیرحضوری نخواهیم داشت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آموزش ترم آینده به صورت قطعی حضوری بوده و اصلاً کلاس غیر حضوری برای ترم آینده نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

در سال جاری آموزش غیرحضوری نخواهیم داشت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آموزش ترم آینده به صورت قطعی حضوری بوده و اصلاً کلاس غیر حضوری برای ترم آینده نداریم.

در بخشی از مصوبه ستاد ملی کرونا که به وزارت خانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد ابلاغ شده است آمده، با توجه به قطعی بودن آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها، قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، تزریق نوبت یادآور واکسن برای دانشجویان پیگیری شود. همچنین وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نسبت به آماده سازی تهویه مناسب در کلاس‌های درس و خوابگاه‌های دانشجویی اقدام کنند.

بنچمارک پردازنده Core i9-13900K منتشر شد

بنچمارک جدیدی از پردازنده Core i9-13900K از سری رپتور لیک اینتل منتشر شده است. این تست در بازی Ashes of The Singularity به ثبت رسیده و به برتری Core i9-13900K نسبت به Core i9-12900K و سایر رقبا اشاره دارد. این پردازنده تا ۲۴ درصد از Core i9-12900K در بازی Ashes of The Singularity سریع‌تر عمل می‌کند. بازی Ashes of The Singularity Escalation یک عنوان قدیمی است که برای اولین بار از DirectX 12 استفاده کرد.

منبع مجموعه ایموجی‌های 3D مایکروسافت باز می‌شود

از دهم آگوست، مجموعه ایموجی‌های Fluent UI منبع باز است و شما می‌توانید همه چیز را در گیت هاب یا Figma دانلود کنید؛ البته ایموجی‌هایی که شامل لوگوهای مایکروسافت یا کلیپی می‌شود، استثنا است. مایکروسافت در ابتدا ایموجی سه بعدی Fluent UI خود را در طی اعلامیه ویندوز ۱۱ به نمایش گذاشت، اما با ناامیدی طرفداران مواجه شد، زیرا ایموجی‌های سه‌بعدی فقط در مایکروسافت تیمز ارائه می‌شود. سیستم عامل ویندوز ۱۱ همچنان از ایموجی‌های ساده جین دوبعدی استفاده می‌کند؛ این مجموعه شامل ۱۵۳۸ ایموجی با فرمت‌های SVG، PNG و JPG می‌باشد, البته، مایکروسافت کد منبع باز را برای اصلاح ایموجی با رنگ پوست، عبارات و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

موفقیت محققان در طراحی و آزمایش حسگر بادی

محققان یک حسگر بادی جدید و کارآمدتر را برای استفاده از پهبادها، بالن‌ها و سایر هواپیماهای خودکار، طراحی و با موفقیت آزمایش کردند؛ این حسگرهای بادی که تحت عنوان به بادسنج (anemometer) نیز شناخته می‌ود، برای نظارت بر سرعت و جهت باد به کار می‌رود. در حالی که تقاضا برای هواپیماهای خودکار افزایش می‌یابد، حسگرهای بادی بهتر برای استفاده در این هواپیماها مورد نیاز است تا بررسی تغییرات وضعیت هوا و عمل بلند شدن از زمین و فرود برای آن‌ها آسان‌تر بشود.

مارچلو داپینو، استاد مهندسی مکانیک و هوا فضا در دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا و از دست‌اندرکاران این تحقیق گفت: توانایی ما در استفاده از حریم هوایی برای انتقال اشیا و محموله‌ها به شکلی مؤثر و کارآمد، پیامدهای اجتماعی زیادی خواهد داشت، اما برای بهره‌برداری از این وسایل پرنده نیاز است که سنجش‌های دقیقی از وضعیت باد در لحظه وجود داشته باشد.

نسل جدید حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت ۱۲۸ ترابایت معرفی شد

سامسونگ امروز جزئیات جدیدی از حافظه‌های SSD بالا رده جدید خود منتشر و از یک حافظه ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۱۲۸ ترابایت رونمایی کرده است.

سامسونگ یکی بهترین SSD خود را روانه بازار کرده تا علاوه افزایش ظرفیت، عملکرد حافظه‌های ذخیره‌سازی خود را بهبود دهد. حافظه SSD با ظرفیت ۱۲۸ ترابایت راه را برای عرضه حافظه‌های ذخیره‌سازی در مقیاس پتابایت نیر هموار می‌کند.

حافظه‌های جدید SSD سامسونگ از تراشه (QLC) NAND برای دستیابی به این حجم عظیم ذخیره‌سازی بر روی رابط NVMe PCIe استفاده می‌کند.

مشخصات گوشی ارزان قیمت ردمی A1 شیائومی افشا شد

به نظر می‌آید شیائومی در حال توسعه یک گوشی ارزان‌قیمت دیگری است تا سبد محصولات خود را متنوع‌تر کند. در همین رابطه گوشی ردمی A1 در برخی از پایگاه‌های داده مانند بنچمارک گیک بنچ لیست و برخی از مشخصات آن فاش شده که از عرضه این دستگاه در آینده‌ای نزدیک نیز حکایت دارد.

شیائومی در حال آماده شدن برای عرضه یک گوشی هوشمند ارزان قیمت در بازارهای مختلف است. در همین رابطه گوشی ردمی A1 شیائومی با شماره مدل 220733SL در چندین پایگاه داده لیست شده است.

این دستگاه همچنین در چندین پایگاه داده مانند IMEI، FCC، TUV Rheinland و Geekbench 5 با نام Redmi A1 نیز مشاهده شده است؛ این گوشی با شماره مدل 220733SL در اروپا، 220733SG در بازار جهانی و 220733SI در بازار هند عرضه خواهد شد.

تصاویر سامسونگ گلکسی A23e منتشر شد

نسخه 5G سامسونگ گلکسی A23 در راه است و احتمالاً تنها عضو جدید خانواده گلکسی A23 به‌شمار نخواهد رفت، زیرا ظاهراً سومین مدل با نام گلکسی A23e نیز به‌زودی در بازار هندوستان عرضه خواهد شد. اکنون رندرهای مربوط به طراحی این اسمارت‌فون در فضای وب منتشر شده است.

شواهد نشان می‌دهد که سامسونگ گلکسی A23e تقریباً از بدنه‌ای یکسان با مدل اصلی گلکسی A23 بهره می‌گیرد. نمایشگر تعبیه شده روی پنل جلویی دستگاه مجهز به یک ناچ V شکل است. تفاوت آشکار میان این دو در بخش ماژول دوربین مشاهده می‌شود، زیرا که گلکسی A23e صرفاً دارای یک دوربین روی پنل پشتی است؛ موضوعی که از مدت‌ها قبل در هندست‌های سامسونگ رؤیت نشده است.

کد خبر 595562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.