افزایش پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی در تیران و کرون

فرمانده انتظامی تیران و کرون گفت: پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی و جرائم‌ فضای مجازی روند افزایشی در این شهرستان داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ یوسف بهرام‌پور امروز پنجشنبه _بیستم مردادماه_در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: با توسعه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پرونده‌های قضائی در این حوزه افزایش یافته و این روند در تیران و کرون هم فزاینده بوده است.

وی افزود: پلیس فتا طی یک سال گذشته در این شهرستان راه‌اندازی شده است اما در گذشته پرونده‌های مربوط به این حوزه در مرکز استان و یا شهرستان‌های مجاور بررسی می‌شد که درحال حاضر آمار مقایسه‌ای وجود ندارد.

نقش مهم آموزش در کاهش تخلفات و اقدامات مجرمانه

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: تشکیل پرونده‌های کلاهبرداری اینترنتی روند افزایشی داشته که ناشی از عدم آگاهی و دانش مردم و فریب خوردگی است.

وی آموزش مردم را برای کاهش تخلفات و اقدامات مجرمانه مهم خواند و افزود: مسئولان فرهنگی باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

سرهنگ بهرام‌پور به بهره‌گیری از تجهیزات ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: استفاده از تولیدات سمعی و بصری دشمن در ماهواره و شبکه‌های اجتماعی آسیبی برای بنیان خانواده خواهد بود.

کاهش وقوع جرم در ۴ ماهه ابتدایی سال در تیران و کرون

وی خاطرنشان کرد: اگر نهادهای فرهنگی متناسب با نیاز مردم کار نکنند ناهنجاری‌ها و تهاجم فرهنگی آسیبی بر پیکره جامعه خواهد بود.

به گفته فرمانده انتظامی تیران و کرون دستگیری قاچاقچیان موادمخدر در این شهرستان در چهار ماهه امسال در مقایسه با سال قبل ۶۰ درصد افزایش و کشفیات موادمخدر هم شش درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: دستگیری شکارچیان و اسلحه غیرمجاز در این شهرستان افزایشی بوده و کاهش وقوع جرم و سرقت‌ها را در چهار ماهه امسال داشته‌ایم.

کد خبر 595490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.