شستن لباس‌های آلوده به ویروس آبله میمون باعث انتقال بیماری می‌شود

اگر بثورات فرد مبتلا به آبله میمون با لباس تماس پیدا کند، ویروس به صورت بالقوه می‌تواند گسترش یابد، بنابراین لازم است شستن لباس‌های بیمار با دقت زیاد انجام شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که آبله میمون از طریق تماس مستقیم با بثورات آبله میمون، زخم، لمس اشیا یا سطوحی که توسط فرد مبتلا به ویروس استفاده شده است، به افراد سالم منتقل می‌شود. با این وجود، ناشناخته‌های زیادی در مورد این ویروس وجود دارد، زیرا به تازگی رفتار غیرمعمولی از خود نشان داده است و در کشورهای خارج از آفریقا، گسترش یافته است.

اگر بثورات فرد مبتلا به آبله میمون با لباس تماس پیدا کند، ویروس به صورت بالقوه می‌تواند گسترش یابد. این موضوع در مورد ملحفه و حوله نیز صدق می‌کند، زیرا جای مناسبی برای رشد ویروس است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس‌هایی مانند آبله میمون در محیط‌های تاریک و خنک به خوبی زنده می‌مانند.

بنابراین توصیه می‌شود، به منظور جلوگیری از انتقال بیماری، لباس‌های فرد مبتلا به آبله میمون را با دقت بشویید. اگر فرد مبتلا به آبله میمون نمی‌تواند لباس‌های خود را بشوید، کسانی که این کار را انجام می‌دهند، باید اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرند و از دستکش و ماسک استفاده کنند. قبل از شستن، لباس‌ها را تکان ندهید و از آب داغ برای شست‌وشوی لباس‌های بیمار استفاده کنید. بهتر است در صورت امکان از ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن استفاده کنید.

به گفته متخصصان، خطر انتقال بیماری آبله میمون از طریق لباس‌های شسته شده در مقایسه با تماس پوست به پوست حداقل است، اما همچنان احتمال انتقال از این طریق وجود دارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تاکید می‌کند پس از تماس مستقیم با فردی که آبله میمون دارد، حتماً دست‌های خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.

کد خبر 595364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.