تلاش می‌کنیم محرومیت‌ بازیگران به اکران فیلم لطمه نزند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ممنوع الفعالیت بودن نوید محمدزاده و اکران برادران لیلا گفت: اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش می‌کنیم محرومیت‌هایی احتمالی بازیگران به اکران فیلم لطمه نزند. این بخش برای تهیه‌کننده و مجموعه‌ای گسترده از عوامل تا سینمادارهاست.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اکران فیلم‌های ایرانی در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: ما به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند اعلام کردیم موضوع اکران در سرزمین‌های اشغالی جزو خطوط قرمز است و حتماً با عوامل این کار برخورد می‌کنیم. هیچ نوع مسامحه نداریم. تشکر هم می‌کنیم از تهیه‌کنندگان و فیلم‌سازانی که به محض اینکه اطلاع پیدا کردند برخی حامیانشان قصد دارند فیلم‌هایشان را در سرزمین‌های اشغالی اکران کنند جلوی این کار را گرفتند. من توصیه اکید می‌کنم به همه تهیه‌کنندگان و فیلمسازان که مواظب باشند این سوءاستفاده رخ ندهد که برای ما قابل قبول نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فیلم‌های نوید محمدزاده که اکنون ممنوع الفعالیت است و چگونگی نمایش این فیلم‌ها از جمله «برادران لیلا» گفت: اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش می‌کنیم محرومیت‌هایی احتمالی بازیگران به اکران فیلم لطمه نزند. این بخش برای تهیه‌کننده و مجموعه‌ای گسترده از عوامل تا سینمادارهاست. ما در مورد هر موضوعی نه این مورد خاص، نگاه‌مان این است که محرومیت احتمالی یک هنرمند به فیلمی که ساخته شده لطمه نزند. ما به این امر مقیدیم و به دوستان هم تذکر می‌دهیم که در چنین مواردی حتماً به نفع جامعه هنری توجه کنند نه یک مورد خاص.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: هر فیلمی بدون اخذ مجوز نمایش در خارج کشور نمایش داشته باشد حتماً از نظر ما مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و سابق بر این شاید مماشات می‌شده، اما من به همکاران تاکید کردم در این زمینه کوتاه نیایند. بنای ما این است که با جامعه هنری و فرهنگی کشور نهایت همکاری را داشته باشیم، اما قانون باید رعایت شود. دوستان بیایند قبل از نمایش مجوزهای لازم را بگیرند. ایراد ندارد فیلمی برای اولین‌بار در خارج به نمایش درآید، ایراد در اخذ مجوز است و ما برایمان هیچکس در این زمینه فرقی نمی‌کند. هر کس قانون را رعایت کند، حمایت می‌شود و هر که رعایت نکند باز مطابق قانون موضوع را جمع‌بندی می‌کنیم.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 595349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.