سهم بیشترین موانع دید در رانندگی/ لزوم تنظیم زاویه دید در جاده

رئیس پلیس راه استان اصفهان با تاکید بر لزوم تنظیم زاویه دید هنگام رانندگی، گفت: در راه‌های برون‌شهری استان، نور خورشید، درختان و بوته‌ها به ترتیب سهم بیشتری را در موانع دید به خود اختصاص داده‌اند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهمترین عضوهای بدن که هنگام رانندگی می‌توان به وسیله آن خطرات را تشخیص داد، چشم است؛ بنابراین لازم است رانندگان به این نکته توجه ویژه داشته باشند که هنگام رانندگی زاویه دید خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که میدان دید طبیعی داشته باشند و نقاط کور خودرو کاهش یابد.

وی افزود: رانندگان نباید نسبت به موانع دیدی نظیر درختان، بوته‌ها، ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، نور خورشید، تابلوها و نور چراغ‌های خودروهای روبه‌رو که در راه‌ها وجود دارد، غافل شوند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: از اوایل سال تاکنون در راه‌های برون‌شهری استان، نور خورشید، درختان و بوته‌ها به ترتیب سهم بیشتری را در موانع دید به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال راننده‌ای که هنگام غروب آفتاب مسیر شرق به غرب را طی می‌کند، نور مستقیم خورشید منجر به ایجاد اختلال در دید این راننده و در صورت بی‌توجهی این راننده، منجر به تصادف می‌شود.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: رانندگان به موانع دید در راه‌ها توجه ویژه داشته باشند تا شاهد حوادث جبران‌ناپذیری نه تنها در راه‌های برون شهری بلکه در راه‌های درون‌شهری نیز نباشیم.

کد خبر 595277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.