مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «گفتنی‌های شهروندان از روند دریافت پروانه ساختمان»، «ایمنی جایگاه‌های سوخت زیر ذره‌بین آتش‌نشانی اصفهان»، «"لادان" و "سودان" با ۲۰۰ میلیارد ریال بازآفرینی می‌شود»، «پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه فرهنگسرای ادب»، «۲ امکان جدید و کاربردی به سامانه "اصفهان من" اضافه شد»، «اصفهان در لوای سیدالشهدا (ع)»، «حس‌تعلق شهروندی با تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی»»، «خدمات آنلاین مدیریت شهری اصفهان به هیئات مذهبی»، «۱۰۰ دستگاه میدل‌باس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود» و «ضرورت نظارت بر موکب‌های عزاداری / مدیریت شهری در کنار مردم است» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

گفتنی‌های شهروندان از روند دریافت پروانه ساختمان

اجرای طرح الکترونیکی دریافت پروانه ساختمانی در حالی از تیرماه امسال به اجرا درآمده است که برخی از شهروندان حاضر به طی کردن روند الکترونیکی دریافت پروانه نیستند؛ این طرح در راستای دست‌یابی به شهر هوشمند انجام شده است و شهردار اصفهان از آن به عنوان یک انقلاب اداری در ارائه خدمات شهری یاد کرده است، البته از ابتدای فعالیت مدیریت شهری ششم، حرکت به سمت تسهیل‌گری و روان‌سازی ارائه خدمات به شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

دریافت پروانه ساختمانی بیشترین دلیل مراجعه شهروندان به شهرداری است، اما به‌رغم الکترونیکی شدن این فرایند در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان، همچنان شاهد حضور شهروندانی در این مکان‌ها هستیم که دلیل مراجعه حضوری خود را زودتر به نتیجه رسیدن و آسان‌تر بودن انجام امور خود می‌دانند.

رمضانعلی رحمتی، شهروندی که به منظور دریافت پروانه ساختمانی برای احداث یک مسجد به منطقه ۹ شهرداری اصفهان مراجعه کرده است، با ابراز نارضایتی از طولانی شدن فرایند اداری دریافت پروانه، اظهار می‌کند: «بیش از یک‌سال است که برای دریافت مجوز مراجعه می‌کنم و مسئول پرونده می‌گوید که نیاز به طی کردن مسیر اداری در سرای ۱۰ نیست و باید از طریق سرای هشت اقدام شود، اما من از این سراها اطلاع چندانی ندارم.»

ایمنی جایگاه‌های سوخت زیر ذره‌بین آتش‌نشانی اصفهان

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت‌: از جمله موارد ایمنی که پیش از جانمایی اجزای مختلف جایگاه‌ها مورد توجه سازمان آتش‌نشانی قرار می‌گیرد، می‌توان به رعایت حریم با ساختمان‌های مجاور، نوع اجرای جایگاه، فاصله دیتاسنترها، سکوها و شیب زمین اشاره کرد که پس از تأیید، نقشه‌های معماری برای اجرا ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله اجرا باید سیستم اعلام حریق، سیستم اطفای حریق به صورت کف یا فوم، جانمایی سطل‌های شن، فواصل خودروها از یکدیگر و کپسول‌های اطفای حریق توسط سازمان آتش‌نشانی تأیید می‌شود.

"لادان" و "سودان" با ۲۰۰ میلیارد ریال بازآفرینی می‌شود

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: طرح بازآفرینی شهری، رویکرد جدید مدیریت شهری در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان است که از هر منطقه دو محله برای اجرای طرح انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدید کارشناسان منطقه ۹، به دلیل اینکه پروژه عمرانی خاصی در محله‌های سودان و لادان تعریف نشده است و از نظر معیشتی و بافت اجتماعی و شهری از جمله ضعیف‌ترین محله‌های این منطقه به‌شمار می‌روند، برای طرح بازآفرینی شهری این منطقه انتخاب شدند، ادامه داد: در طرح بازآفرینی شهری این منطقه ۲۰۰ میلیارد ریال برای محله‌های سودان و لادان در نظر گرفته شده و سهم هر یک از آنها ۱۰۰ میلیارد ریال است.

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه فرهنگسرای ادب

احمد رضایی، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: پروژه فرهنگسرای ادب یکی از طرح‌های فرهنگی منطقه پنج شهرداری اصفهان به‌شمار می‌رود که سال‌ها در برنامه و بودجه شهرداری قرار داشت و در حال حاضر در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود مکان و امکانات لازم برای برگزاری اجتماعات، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی خیابان حسین‌آباد، احداث فرهنگسرای ادب با زیربنای ۱۱۰۶ متر مربع در دستور کار قرار گرفت، افزود: این فرهنگسرا با صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

۲ امکان جدید و کاربردی به سامانه "اصفهان من" اضافه شد

امید علی‌اصغری، مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش خدمات غیرحضوری شهرداری اصفهان، گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیک و غیرحضوری مدیریت شهری اصفهان، درخواست‌های گواهی «عدم خلاف» و «تعمیرات غیراساسی» با اعلام قبلی از ابتدای مردادماه روی سامانه «اصفهان من» به نشانی my.isfahan.ir قرار گرفت که با توجه به اهمیت و تعدد این درخواست‌ها بین شهروندان و سازندگان، تعداد زیادی درخواست در این بازه زمانی ثبت شد که در مناطق پانزده‌گانه شهرداری در حال رسیدگی است.

وی اضافه شدن درخواست دو گواهی به سامانه هوشمند توسعه شهر را در راستای تسریع در بازسازی بافت فرسوده شهر دانست و اظهار امیدواری کرد: با استقبال هرچه بیشتر شهروندان از خدمات غیرحضوری، شاهد کاهش مراجعات حضوری شهروندان به مناطق شهرداری باشیم تا بتوانیم گام‌های موثرتری در راستای افزایش سطح کیفی خدمات برداریم.

اصفهان در لوای سیدالشهدا (ع)

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص خدماتی که مدیریت شهری به هیئت‌ها و موکب‌ها ارائه داده است، گفت‌: مجموعه مدیریت شهری با توجه به وظیفه‌ای که در حوزه‌های مختلف از جمله مباحث فرهنگی و معنوی شهر و شهروندان دارد، خود را موظف به حمایت از مجموعه‌های شهری در حد توان خود می‌داند.

وی ادامه داد: هر ساله در ردیف‌های بودجه‌ای شهرداری مبالغی برای مساعدت به هیئت‌های مذهبی در قالب مراکز فرهنگی شهر تعیین می‌شود که نحوه تخصیص آن به مجموعه‌های فرهنگی شهر در قالب بررسی گروهی خواهد بود و سازوکار آن مشخص است، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری عضو این کارگروه هستند.

حس‌تعلق شهروندی با تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی»

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شعار «اصفهان من شهر زندگی» یکی از شعارهایی است که در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده است و هر ۱۳ نفر عضو شورای ششم بر آمده از یک مجموعه بودند و تلاش اعضا بر این است که در ادامه خدمات مؤثر و مفید که در دوره‌های قبل در شهر اصفهان انجام شده است، اقدامات جدیدتر، به‌روزتر و موثرتری را برای شهروندان اصفهان انجام دهند تا حس تعلق شهروندان به شهر اصفهان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه با ارائه این شعار حس تعلق شهروندان به شهر اصفهان بیشتر می‌شود، ادامه داد: شهروندان اصفهانی با اجرایی شدن شعار «اصفهان من، شهر زندگی» می‌تواند احساس تعلق بیشتری به اصفهان داشته باشند و مدیریت شهری نیز در تلاش است تا این شعار محقق شود.

خدمات آنلاین مدیریت شهری اصفهان به هیئات مذهبی

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم حمایت از هیئت‌های مذهبی برای برگزاری پرشور عزاداری امام حسین (ع)، گفت: سال‌های گذشته کمک‌ها به موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی انجام می‌شد و امسال نیز کمک‌ها به هیئت‌ها و مراکز فرهنگی در قالب چاپ پرچم، ارائه پایه تبلیغاتی، بنر، اختصاص مکان مناسب جهت برپایی مراسم عزاداری به هیئت‌ها انجام شده است.

وی در خصوص نحوه صدور مجوز برای برپایی مراسم عزاداری در محرم، افزود: امسال علاوه‌بر این کمک‌ها، صدور هر نوع مجوز جهت برپایی موکب، هیئت و مجالس عزاداری امام حسین (ع) به صورت آنلاین تعریف شده است، موکب‌ها، هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی در طول شبانه‌روز بدون مراجعه حضوری می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

۱۰۰ دستگاه میدل‌باس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر تلاش بر این است که حمل‌نقلی روان را رقم بزنیم، در این راستا آزادسازی گلوگاه‌ها، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، توسعه مترو، هوشمندسازی ترافیک و حمل‌ونقل شهری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از بودجه امسال به حوزه حمل‌ونقل اختصاص یافته است، گفت: حمل‌ونقلی ایمن، سریع، قابل اعتماد و مقرون به صرفه مد نظر مدیریت شهری است، به همین منظور این بودجه در حوزه حمل‌ونقل همگانی و نیمه‌همگانی هزینه می‌شود.

ضرورت نظارت بر موکب‌های عزاداری / مدیریت شهری در کنار مردم است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره فرا رسیدن محرم و برپایی موکب‌های عزاداری در هر کوی و برزن، می‌گوید: سروده شاعر بزرگ محتشم کاشانی در تاریخ بی‌نظیر است که می‌گوید، «باز این چه شورش است که در خلق عالم است باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است»، با آمدن ماه محرم و شور و اشتیاق عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هر محله و منطقه‌ای به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه سوگواری و عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به دسته، گروه، شهر، قوم و قبیله خاصی بازنمی‌گردد، ادامه می‌دهد: آحاد مردم که آزاده و آزاده‌خواه هستند، برای امام حسین (ع) سوگواری می‌کنند.

کد خبر 595275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.