۱۵ باند موادمخدر در یزد منهدم شد

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به کاهش ۶۴ درصدی کشفیات موادمخدر گفت: ۱۵ باند موادمخدر در یزد منهدم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار عباسعلی بهدانی‌فرد پیش از ظهر امروز _چهارشنبه ۱۹ مردادماه_ در نشست خبری با اشاره وضعیت سرقت‌ها در استان یزد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که سرقت در جامعه افزایش پیدا می‌کند، هزینه بسیار پایین جرم برای سارقان است چرا که سارقان در صورتی که دستگیر شدند هزینه آن را می‌پردازند.

وی افزود: اگر هزینه جرم و سرقت متناسب با نوع آن افزایش پیدا کند بسیاری از افرادی که دست به سرقت می‌زنند جرأت ورود به انجام چنین جرمی را نخواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به جدیت نیروی انتظامی در مبازره با قاچاق خاطرنشان کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال ۶۴ درصد کاهش کشف موادمخدر در استان داشتیم و ۱۵ باند موادمخدر هم منهدم شده است.

بهدانی‌فرد افزود: یکی از مهمترین علت‌های این کاهش که به صورت کشوری بوده، ممنوعیت کشت موادمخدر در افغانستان از سوی طالبان و یکی دیگر از این موارد فرار تجار موادمخدر افغانستان از این کشور بوده است.

وی بسته شدن مرزها را هم یکی دیگر از عوامل کاهش کشفیات موادمخدر دانست و گفت: جدیت نیروی انتظامی در برخورد با قاچاقچیان و موادمخدر یکی دیگر از مواردی است که سبب شد قاچاقچیان دیگر نتوانند در مسیرهای استان و حتی در کویرهای یزد اقدام به قاچاق مواد کنند.

فرمانده انتظامی استان یزد از افزایش ۳۱۳ درصدی افزایش کشف قاچاق سوخت و افزایش ۱۰۱ درصدی کشف سیگار قاچاق خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگیرشدگان قاچاق هم در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

بهدانی‌فرد یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی استان یزد را برخورد با قاچاق کالا و محتکران دانست و افزود: در برخورد با محتکران هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و اجناس کشف شده به بازار تزریق شد.

وی به ارتباط مردم با سامانه ۱۱۰ اشاره کرد و افزود: ۱۶۲ هزار و ۴۲۸ تماس با ۱۱۰ داشتیم که بالغ بر ۹۵ هزار تماس عملیاتی شده، ۱۰ هزار تماس منجر به ارشاد و راهنمایی بوده و مابقی تماس‌ها یا صحت نداشته یا آدرس اعلامی اشتباه بوده است.

فرمانده انتظامی استان یزد در ارتباط با وضعیت تصادفات یزد در چهار ماه ابتدایی امسال گفت: مجموع کل تصادفات استان یزد با افزایش ۳۹ درصدی روبه‌رو بوده و جان‌باختگان هم ۹ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد اظهار کرد: این افزایش نسبت به زمان محدودیت‌های کرونایی است اما نسبت به قبل از کرونا آمار تصادفاتمان کاهشی بوده است.

کد خبر 595243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.