حمایت مجلس از برنامه‌های قاضی‌زاده‌هاشمی در بنیاد شهید

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از برنامه‌های قاضی‌زاده‌هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، آرا شاوردیان با اشاره به آماری از شهدای ارامنه در کشور، اظهار کرد: جامعه ارامنه کشور و در کل جامع ادیان توحیدی از همان اوایل انقلاب شهدایی را تقدیم انقلاب کردند که سهم شهدای ارمنی نزدیک به ۱۱۴ شهید است که تقدیم انقلاب و دفاع مقدس شده است.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار شهدا نیز آزادگان و جانبازانی هستند که از همان اوایل جنگ تحمیلی تا پایان سال‌های دفاع مقدس در اسارت رژیم بعث عراق بودند و شهدای ارمنی در خط مقدم جبهه در کنار دیگر هم‌وطنان در مقابل دشمن جنگیدند و به شهادت رسیدند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سال‌های دفاع مقدس وظیفه اصلی ما حمایت از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و کسانی است که در حملات شیمیایی رژیم بعث عراق صدماتی متحمل شدند و باید بتوانیم در کنارشان باشیم. هم‌اکنون موضوع درمان ایثارگران مطرح است و باید بتوانیم امکانات رفاهی برای خدمت در اختیار این عزیزان و خانواده آنها قرار دهیم.

نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس در حال تدوین برنامه هفتم توسعه هستند و با توجه به شرایط و تجربیات باید بتوانیم امکانات و بودجه کافی پیش‌بینی کنیم که کمک حال خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و خانواده آنها باشد. قاضی‌زاده‌هاشمی که خود از خانواده ایثارگران و در مجلس سابقه حضور داشته و اکنون معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است در این زمینه تلاش می‌کند که برنامه‌ای برای حمایت از ایثارگران تدوین شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این اطمینان را به ایثارگران می‌دهیم که حامی این برنامه‌ها هستیم و کمک‌حال دولت و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهیم بود.

کد خبر 595205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.