برای مدیریت شهر به انسجام دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان ایجاد کمیسیون مدیریت یکپارچه و توسعه پایدار شهری در شورای اسلامی شهر را مهم دانست و گفت: برای مدیریت واقعی نیازهای شهر، انسجام، هماهنگی و تعامل در دستگاه‌های اجرایی متولی امور شهری، لازم است.

حسین موسوی‌دلازیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سمنان در چند دهه اخیر مقصد شمار قابل توجهی از مهاجرت‌های حومه‌ای و بین شهری بوده است و این مسئله باعث رشد کالبدی و جمعیتی شهر و به تبع آن بروز مشکلاتی در رابطه با مدیریت شهری و در نهایت توسعه پایدار شهری شده است.

وی افزود: از سوی دیگر تعدد مدیریت و ناهماهنگی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی متولی امور شهر، باعث بروز مشکلاتی همچون اتلاف زمان در اجرای پروژه‌ها و خدمات شهری به شهروندان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری که به اداره امور شهر تقلیل یافته است شامل شهرداری، شورای اسلامی شهر، شهروندان و نهادهای جامعه مدنی است، اما در حقیقت دستگاه‌های اجرایی حوزه مدیریت شهری که فعالیت‌های مشابه و متداخل در حیطه مدیریت شهری انجام می‌دهند؛ از جمله استانداری، شرکت‌های مخابرات، آب و فاضلاب، گاز و توزیع برق منطقه‌ای نیز در مدیریت شهر دخیل هستند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد کمیسیون مدیریت یکپارچه و توسعه پایدار شهری در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: برای مدیریت واقعی نیازهای شهر، انسجام، هماهنگی و تعامل در دستگاه‌های اجرایی متولی امور شهری لازم است که این کمیسیون می‌تواند در این زمینه ایفای نقش کند.

موسوی‌دلازیانی، لازمه رسیدن به اهداف مدیریت شهر را مشارکت تمام ارگان‌های ذی‌ربط دانست و گفت: ایجاد مدیریت یکپارچه شهری باعث کاهش هزینه‌های پروژه‌های عمران شهری، تحول اقتصاد شهری، بهبود مدیریت بحران و افزایش کیفیت خدمات عمومی می‌شود و جلب رضایت شهروندان را به دنبال دارد.

کد خبر 595200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.