۱۰۰ دستگاه میدل‌باس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: جهت تقویت ناوگان اتوبوسرانی خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس در دستور کار است که ۵۰ دستگاه ابتدای مهرماه و ۵۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال به خطوط اتوبوسرانی اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح در برنامه برخط رادیویی در خصوص عملکرد مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل، اظهار کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر تلاش بر این است که حمل‌نقلی روان را رقم بزنیم، در این راستا آزادسازی گلوگاه‌ها، تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، توسعه مترو، هوشمندسازی ترافیک و حمل‌ونقل شهری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از بودجه امسال به حوزه حمل‌ونقل اختصاص یافته است، گفت: حمل‌ونقلی ایمن، سریع، قابل اعتماد و مقرون به صرفه مد نظر مدیریت شهری است، به همین منظور این بودجه در حوزه حمل‌ونقل همگانی و نیمه‌همگانی هزینه می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: آرام‌سازی ترافیک محلات، رفع مزاحمت‌های ترافیکی و افزایش ایمنی، توجه به نوسازی و بهسازی حمل‌ونقل عمومی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد.

وی با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت در حوزه حمل‌ونقل، تصریح کرد: با کمک دولت می‌توانیم خط دو مترو را هرچه سریع‌تر تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم و به سمت گسترش مترو در دیگر مناطق برویم، از جمله این مناطق محور باغ‌رضوان است که امیدواریم در مسیر توسعه مترو، خط شرق به غرب را نیز ایجاد کنیم.

فلاح با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌هایی مرتبط با محدودیت تردد خودروهای تک‌سرنشین در دستور کار است، خاطرنشان کرد: اصفهان شهری تاریخی و گردشگری است در این راستا باید تلاش کنیم در مرکز شهر از تردد خودروهای تک سرنشین جلوگیری شود، در این صورت آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

آزادسازی بخش بزرگی از حلقه چهارم ترافیکی در سال جاری

وی با اشاره به ساماندهی آزادراه‌های سطح شهر، اظهار کرد: اعتبار قابل توجهی برای آزادسازی حلقه چهارم ترافیکی در نظر گرفته شده است که امسال بخش اعظمی از این حلقه آزادسازی می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توجه به مناسب‌سازی معابر برای جانبازان و معلولان از دیگر برنامه‌های شورای اسلامی شهر است که بودجه‌ای برای این مهم اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای جوان‌سازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: فرسوده بودن و عمر بالای ناوگان مشکل کلان‌شهرها به ویژه اصفهان است، در این راستا باید ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم که بر اثر فرسوده بودن و دیگر مشکلات، اکنون حدود ۶۰۰ دستگاه در خطوط به فعالیت مشغول هستند.

فلاح با بیان اینکه ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خریداری شده که امیدواریم تا پایان سال به ناوگان اضافه شود، افزود: در تلاش هستیم هم‌زمان با بازگشایی مدارس از ابتدای مهرماه یک هزار دستگاه اتوبوس در خطوط فعال باشد.

وی تصریح کرد: زمینه‌سازی این اقدام طی چند ماه اخیر انجام شده و قولی که شرکت اتوبوس‌رانی به شورای اسلامی شهر داده، مبنی بر افزایش تعداد دستگاه‌های فعال خطوط تا ابتدای مهرماه است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای ششم شهر برای نوسازی اتوبوس‌ها مبلغی را تصویب کرده است، ادامه داد: خرید میدل‌باس نیز در دستور کار قرار گرفته است که حدود ۱۰۰ دستگاه خریداری خواهد شد، ۵۰ دستگاه میدل‌باس ابتدای مهرماه و ۵۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال به خطوط اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات تاکسیرانان، خاطرنشان کرد: شیوع کرونا در دو سال اخیر سبب شده است که رانندگان تاکسی علاوه‌بر سختی کار با کاهش درآمد نیز روبه‌رو شوند که این موضوع معضلات بسیاری را برای تاکسیرانان ایجاد کرد، بنابراین ضمن تشکر از تمام رانندگان امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات این قشر را رفع کنیم.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی حمل‌ونقل و ترافیک شهر

فلاح با بیان اینکه در حوزه سرویس مدارس، هشت هزار تاکسی فعال بودند و اکنون به دو هزار تاکسی کاهش یافته است، گفت: اگر رانندگان در این حوزه فعالیت نکنند، برای تردد دانش‌آموزان با مشکل مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: البته در شورای اسلامی شهر تلاش کردیم تا تعرفه فعالیت تاکسی‌ها را افزایش دهیم و امیدواریم عزم جدی از سوی رانندگان نیز وجود داشته باشد تا ابتدای سال تحصیلی مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مسیرهای دوچرخه در شهر، خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که اصفهان شهر دوچرخه‌ها است و مردم باید به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل پاک حرکت کنند، اما بسیاری از مسیرهای دوچرخه در دوره قبل عجولانه ایجاد شده و نتیجه این مسیرهای غیراستاندارد، ایجاد ترافیک یا آسیب جسمی و حتی فوت برای دوچرخه‌سواران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جان شهروندان حائز اهمیت است، لذا با دریافت مجوزهای شورای ترافیک مسیرها استاندارد خواهد شد، گفت: در این راستا تسهیلات خرید دوچرخه نیز طی برنامه‌هایی به مردم ارائه می‌شود تا حمل‌ونقل پاک گسترش یابد.

فلاح تصریح کرد: هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک از جمله برنامه‌های شورای ششم است و در سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد. شرکت اتوبوسرانی نرم‌افزاری تهیه کرده است که می‌توان زمان رسیدن اتوبوس را رصد کرد، حدود یک ماه دیگر از این نرم‌افزار موبایلی رونمایی خواهد شد.

کد خبر 595197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.