رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسیرانی فومن الزامی شد

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن گفت: در زمان شیوع پیک کرونا، استفاده از ماسک توسط رانندگان و مسافران در محیط تاکسی الزامی است.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع پیک هفتم کرونا در ایران آغاز شده است و درحال‌حاضر شهر فومن در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد، رانندگان تاکسی باید هنگام جابه‌جایی مسافر از ماسک استفاده و از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان باید روزانه حداقل دو بار خودروی خود را ضدعفونی کنند، افزود: با آغاز پیک هفتم، پوسترهایی با مضمون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نحوه ضدعفونی کردن خودرو توسط سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن تهیه و میان تمام رانندگان تاکسی شهری توزیع شده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رانندگان زمان سوار کردن مسافر در فصل تابستان، شیشه‌های خودرو را پایین نگه دارند تا هوای تازه در محیط تاکسی جریان داشته باشد.

جباری تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک توسط رانندگان، ممنوعیت سوار کردن مسافران بدون ماسک، رعایت فاصله اجتماعی در تاکسی و ضدعفونی کردن مستمر محیط خودرو از طریق سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن به تمام تاکسیرانان ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و استان گیلان هر روز رو به افزایش است؛ بنابراین از همه رانندگان تاکسی و شهروندان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، در زمان سوار شدن به تاکسی حتماً از ماسک استفاده کنند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن گفت: در ناوگان این سازمان تعداد ۲۲۶ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۴۲ دستگاه بی‌سیم و ۳۲۸ دستگاه خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال وجود دارد.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 595108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.