خبرنگاران چشم ناظر و گوش شنوای شهروندان هستند

شهردار باغبادران گفت: خبرنگاران به‌عنوان چشم ناظر و گوش شنوای شهروندان، حلقه واسط میان مردم و مسئولان هستند و توسعه پایدار شهرهای ایران، قطعاً با مشارکت فعال شهروندان و حضور خبرنگاران محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حادثه عاشورا روایت‌گری و تبیین حضرت زینب (س) و طنین سخنان حضرت سجاد (ع) در ثبت و ضبط این واقعه عظیم تاریخی، حاکی از مسئولیت الهی پیام‌آوری است که عاشورا را فراتر از یک روز و مناسبت به عنوان نقطه عطفی برای تاریخ بشریت قرار می‌دهد.

وی افزود: هفدهم مردادماه سالروز شهادت «محمود صارمی» به عنوان روز پاسداشت خبرنگار در تقویم ملی نام گرفت. امسال این روز مصادف با حماسه جاودان عاشورا بود و جایگاه ویژه فعالان این عرصه را بیش از هر زمان نمایان کرد، چراکه بخشی از ماندگاری پیروزی خون بر شمشیر مدیون پیام‌آوری‌های بازماندگان این حادثه بزرگ است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه خبرنگاران متعهد و معتقد به مبانی اخلاقی، ارزشی و مکتبی در عرصه جهاد تبیین ادامه دهنده این راه مقدس هستند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران متعهد و بابصیرت ایران اسلامی با شناخت کامل از وقایع و رویدادها از تمام توان و ظرفیت خود برای یاری جبهه حق استفاده می‌کنند و از اندیشه و قلمشان برای ترویج آگاهی و روشنگری بهره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند شناخت هرچه بیشتر ضرورت‌ها، جایگاه رسانه‌ها و خبرنگاران هستیم، تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان چشم ناظر و گوش شنوای شهروندان، حلقه واسط میان مردم و مسئولان هستند و توسعه پایدار شهرهای ایران، قطعاً با مشارکت فعال شهروندان و حضور خبرنگاران محقق می‌شود.

امینی، روز خبرنگار را یادآور تلاش‌های شبانه‌روزی فعالان عرصه رسانه دانست و گفت: روز خبرنگار را به خبرنگاران شهرستان لنجان که به صورت خستگی‌ناپذیر برای انعکاس اقدامات، رشد آگاهی‌های شهروندان، ارتقای سطح حقوق و فرهنگ شهروندی، امیدآفرینی در جامعه و ایجاد شفافیت و ترویج مطالبه‌گری در میان افکار عمومی تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم و از زحمات آنان قدردانی می‌کنم.

کد خبر 594820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.