فرونشست ۵۶۰ نقطه شهر یزد پس از سیل

شهردار یزد از فرونشست ۵۶۰ نقطه این کلان‌شهر در سیل اخیر خبر داد و گفت: نیروی زمینی ارتش پس از این اتفاق، دو سیل‌بند کمکی در یزد احداث کرد.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: فعالیت شهرداری در ارتباط با سیل از چندین روز قبل از وقوع آن آغاز شد و بلافاصله پس از سیل نیز فعالیت‌های گسترده نیروهای شهرداری در بخش‌های مختلف انجام شد.

وی با اشاره به حضور نیروهای شهرداری در استان‌های اصفهان، مشهد و بعضی دیگر از شهرهای کشور، ادامه داد: بلافاصله پس از سیل تخلیه مکان‌هایی که دچار آب‌گرفتگی شده بود، از پل‌های زیرگذر و منازل مردم آغاز شد.

شهردار یزد با بیان اینکه تا روز چهاردهم مردادماه در ۵۶۰ نقطه استان یزد با فرونشست روبه‌رو شدیم، تصریح کرد: بیشتر این فرونشست‌ها به دلیل نشست قنوات و بعضی حاصل از مشکلات مربوط به فاضلاب شهری بود.

وی ادامه داد: سیل‌بند دیگری توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است که نقش هدایت روان‌آب‌هایی که از سمت کوه‌های دره زنجیر جاری می‌شود را به سمت سیل‌بند شماره دو بر عهده دارد.

محی‌الدینی با اشاره به سیل بندهای مختلف در شهر یزد، گفت: سیل بند شماره یک از جاده مهریز یزد تا فهرج، سیل‌بند شماره دو از جاده جدید کمربندی یزد، تفت، شیراز آغاز می‌شود و حدود ۳۵ کیلومتر ادامه دارد و سیل‌بند شماره چهار از پشت پارک کوهستان تا محلی که در حال حاضر به نام پارک علم و فناوری نام‌گذاری شده است، از جمله سیل‌بندهای اصلی یزد به‌شمار می‌رود و چند سیل‌بند کوچک دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سیل‌بندها، در همین مدتی که از وقوع سیل می‌گذرد، ارتش جمهوری اسلامی ایران یک سیل‌بند دیگر قبل از سیل‌بند چهار ایجاد کرد که با توجه به ظرفیت سیل‌بند شماره دو که برای محافظت از شهر بسیار مطمئن است، روان‌آب‌ها را به سمت این منطقه هدایت می‌کند.

کد خبر 594787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.